محمد فرهادی روز شنبه در جمع رئیس و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این دانشگاه بیان کرد: امیدواریم با این اعتبار که با کمک دولت و مجلس اختصاص یافته در کیفی سازی دانشگاههای کشور تاثیر گذار باشیم.
وی اظهارداشت: آنچیزی که در حال حاضر برای دانشگاهها حائز اهمیت است افزایش دیپلماسی علمی است که این امر می تواند زمینه جذب دانشجویان خارجی و انتقال شعبه هایی از دانشگاههای ایران به دیگر کشورها را فراهم کند.
وی گفت: خوشبختانه در پسابرجام همکاری های علمی بین المللی در کشور ارتقاء یافته و برگزاری دوره های مشترک با کشورهای مختلف اروپایی فراهم شده است.
وی ادامه داد: دانشگاههای ایران در کشور عراق، افغانستان، روسیه و ترکیه شعبه های دائر کرده اند که این امر می تواند در تبادلات علمی اثر گذار باشد.
وزیر علوم بیان داشت: هم اکنون در مجموعه وزارت علوم، 600 هزار ظرفیت خالی در دانشگاههای کشور وجود دارد که باید با جذب دانشجویان خارجی و راه اندازی رشته های جدید و بین رشته ای این خلاء را پر کنند.
وی اظهارداشت: دانشگاهها باید طرح های تحقیقاتی را دنبال کنند تا گره ای از مشکلات مردم در کشور به خصوص در بخش آب، شیرابه وزباله حل شود.
فرهادی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از 27 هزار کرسی آزاد اندیشی و همچنین 80 کارگاه اقتصاد مقاومتی در دانشگاههای کشور برگزار شده است.
وزیر علوم قرار است در سفر یک روزه اش به مازندران در برنامه های دیگری در شهرهای مختلف استان شرکت کند که از جمله آن افتتاح دانشکده علوم زراعی در ساری است .
خبرنگار: فریبرز سیفی**انتشا ردهنده: سید محسن حسن نیا
7343/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.