مشکلات ساخت یکی از بزرگترین آثار تاریخ سینمای جهان

قد کوتاه آل پاچینو مشکل‌ساز شده بود، مارلون براندو سرشناس باید در امتحان ورودی شرکت می‌کرد و فرانسیس فوردکاپولا تا مرز اخراج پیش رفت اما سرانجام یکی از شاهکارهای تاریخ سینما ساخته شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کارگردان و بازیگران «پدرخوانده» ۴۵ سال پس از ساخت قسمت نخست فیلم در شب پایانی جشنواره ترایبکا گرد هم آمدند و از خاطرات این سری فیلم‌های مافیایی گفتند.

فرانسیس فوردکاپولا، آل پاچینو، رابرت دنیرو، دایان کیتون، جیمز کان، تالیا شایر و رابرت دووال همراه با شش هزار تماشاگر به تماشای دو فیلم نخست از سه گانه «پدرخوانده» نشستند.

کاپولا پس از تماشای فیلم گفت: «سال‌ها بود که این فیلم‌ها را تماشا نکرده بودم. تماشای آن‌ها برای من تجربه پراحساسی بود. خیلی از جزییات داستان و ساخت فیلم را فراموش کرده بودم.»

دو فیلم «پدرخوانده» و «پدرخوانده ۲» درباره یک یتیم  ایتالیایی که اوایل قرن بیستم از سیسیل به آمریکا آمد و بنیان‌گذار خانواده کورلئونه شد، در مجموع برنده ۹ جایزه اسکار شدند.

برای کاپولا فرایند ساخت فیلم «پدرخوانده» چندان ساده نبود. او به یاد می‌آورد که استودیوی فیلمسازی پارامونت در آغاز می‌خواست که این فیلم اثری ارزان باشد و خیلی زود به سینما عرضه شود. کارگردان «پدرخوانده» که اصرار داشت آل پاچینو و مارلون براندو نقش مایکل و ویتو کورلئونه را بازی کنند بارها تا مرز اخراج از پروژه پیش رفت.

براندو پس از سال‌های موفق دهه ۵۰ میلادی دیگر آن بازیگر پولساز سابق نبود و چند فیلم ناموفق از نظر تجاری در کارنامه داشت و به دلیل خلق و خوی خاصی که داشت بسیاری از استودیوهای فیلمسازی حاضر به همکاری با او نبودند.  

کاپولا در این باره گفت:‌ «مدیران استودیو به من گفتند که حضور براندو موفقیت تجاری فیلم را کم می‌کند اما پس از چندی با شرط اینکه براندو برای بازی در این نقش بدون دریافت پول آزمون دهد و علاوه بر آن تضمین دهد که در طول ساخت فیلم دردسر درست نمی‌کند.»  

وقتی بازیگری با پیشینه مارلون براندو مجبور می‌شود برای بازی در «پدرخوانده» امتحان دهد، بی‌شک آل پاچینوی تازه‌ وارد نیز از این قاعده مستثنی نیست. او چندین بار برای نقش مایکل کورلئونه امتحان می‌دهد و مشکل اینجاست که روسای استودیو گمان می‌کنند او خیلی کوتاه است و ترجیح می‌دهند رابرت ردفورد یا رایان اونیل نقش را بازی کند.

این بار نیز کاپولا پافشاری می‌کند. او در این باره گفت: «هر بار که فیلمنامه را می‌خواندم به ویژه در صحنه‌های سیسیل چهره آل پاچینو را می‌دیدم.»

پاچینو که خواستار بازی در نقش «سانی» دیگر پسر ویتو کورلئونه بود درباره تصمیم کاپولا گفت: «پیش خودم فکر می‌کردم که این پیشنهاد یک رویا یا یک شوخی است.» با بازی در نقش مایکل کورلئونه دوران درخشش پاچینو به عنوان یکی از برترین و ستایش‌شده‌ترین بازیگر تاریخ سینمای جهان آغاز شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید