به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور عصرجمعه در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و سومین المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی افزود: برگزاری این جشنواره نشانگر این است که باید زمینه را برای تولید محصولات دانش بنیان از طریق شکل گیری کارهای کوچک و متوسط فراهم کنیم.
رئیس هیات اجرایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: خوشبختانه استان اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با 5 دانشگاه بین المللی، 150 مرکز آموزش عالی و 330 هزار دانشجوی در حال تحصیل است.
وی با اشاره به پیشتازی استان اصفهان در حوزه علمی و فناوری گفت: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که امسال با هفته نکوداشت اصفهان همزمان شده یکی از 4 جشنواره برتر ملی است و تنها جشنواره ملی به شمار می رود که خارج از تهران برگزار می شود.
استاندار اصفهان اضافه کرد: این جشنواره با هدف توسعه فن آفرینی، خلاقیت ومعرفی فن آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور برگزار می شود.
به گفته زرگرپور تعامل در میان فعالان و سرمایه گذاران عرصه های مختلف و در نهایت کمک به برقراری ارتباط ایده پردازان و سرمایه گذاران از دیگر اهداف سازنده این جشنواره به شمار می رود.
وی اضافه کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بعنوان ایده پرداز مراکز رشد و پارکهای علمی و فناوری کشور توانسته با 480 شرکت دانش بنیان برای 6 هزار و 400 نفر شغل ایجاد کند.
سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به عنوان بزرگترین رویداد کارآفرینی کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر جمعه با معرفی برترین ها در مجموعه سیتی سنتر اصفهان به پایان یافت ‍‍.
این جشنواره با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه های مختلف فن آفرینی از روز گذشته تا امروز (جمعه) برگزار شد.
این جشنواره در 2 بخش اصلی مسابقه ای و غیر مسابقه ای برگزار شد که بخش مسابقه ای جشنواره شامل قسمت های طرح کسب و کار آزاد، المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی، فن آفرینان و فرصت های سرمایه گذاری بود.
بخش غیر مسابقه ای جشنواره ملی شیخ بهایی نیز شامل نمایشگاه، تالار مذاکره و سمینارهای آموزشی بود و امسال 90 فرصت سرمایه گذاری جهت جذب سرمایه گذار در این بخش معرفی می شود.
جشنواره ملی شیخ بهایی هر ساله از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.
پ / 6020 / ۶۰۲۲ خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.