معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: اعتقاد داریم که کار سیاسی در دانشگاه باید توسط خود تشکل های سیاسی صورت بگیرد و ما نیز موظف هستیم که حمایت و بستر لازم را ایجاد کنیم تا دانشجویان بتوانند فعالیت کنند.

به گزارش جماران، مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران درباره فعالیت های انتخاباتی در این دانشگاه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: طبیعتاً هر دوره که انتخاباتی در پیش است، وزارت علوم ابلاغیه ای را به دانشگاه ها ابلاغ و ما نیز آن را برای واحدها ارسال می کنیم. به علاوه ما خود نیز توصیه هایی به همکارانمان در مورد انتخابات کرده ایم.

او ادامه داد: اولین توصیه ما این است که طوری عمل کنیم که فضا، یک فضای باز سیاسی باشد و افراد از همه سلیقه ها بتوانند بیانند و حرف خود را در دانشگاه ها بزنند. اعتقاد داریم دانشگاه محل تضارب آرا است، نه محل و فرصتی برای یک جناح خاص. همه جناح های سیاسی باید بتوانند بیایند در دانشگاه حرف خود را بزنند. مثل سالهای قبل از جمله انتخابات گذشته مجلس که ما برنامه های مختلفی داشتیم و هیچ مشکل و حاشیه و مسئله ای هم نداشتیم.

سرسنگی افزود: ما اعتقاد داریم که کار سیاسی در دانشگاه باید توسط خود تشکل های سیاسی صورت بگیرد و ما نیز در ستاد دانشگاه، موظف هستیم که حمایت و بستر لازم را ایجاد کنیم تا دانشجویان بتوانند فعالیت کنند. ما خط قرمزی به آن معنا نداریم. آنچه که به آن پایبند هستیم این است که فعالیتها باید در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و ضوابط دانشگاه صورت بگیرد. یعنی کسی حق ندارد در برگزاری برنامه های سیاسی قانون را زیر پا بگذارد که فکر می کنم این مورد توافق همه ماست.

وی گفت:  امسال پیش بینی ما این است که با توجه به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، حتماً برنامه های متنوع سیاسی در دانشگاه تهران برگزار شود و در همین ارتباط تمهیدات لازم را فراهم کرده ایم که در اسرع وقت بتوانیم درخواست دانشجویان را بگیریم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: ما در اردیبهشت ماه، هر هفته جلسه شورای نظارت را برگزار می کنیم تا دانشجویان بتوانند درخواستهای خود را ارائه کنند تا خدای نکرده شامل مرور زمان نشود و حتی اگر میزان درخواست‌ها بیش از پیش بینی باشد، آن را در شورای معین مورد بررسی قرار می دهیم. در واقع 2 جلسه در هفته داریم که همه درخواستهای بررسی و مجوزهای لازم صادر بشود تا دانشجویان بتوانند برنامه هایشان را به موقع برگزار کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.