خیریه‌ای که اپل را مجاب کرد آیفون قرمز بسازد

اپل با همکاری سازمان خیریه مبارزه با ایدز/RED گوشی ویژه 128 و 256 گیگی خود را در رنگ جدید قرمز روانه بازار کرده است. اما این خیریه چه ویژگی‌هایی دارد که اپل را راضی به تولید آیفون با رنگ آوانگارد کرده است؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، آیفون 7 و 7 پلاس در رنگ جدید که همان رنگ قرمز باشد، از دیروز 24 مارس 2017 به فروش  می‌رسد. این آیفون صرفا با تغییر رنگ و بدون هرگونه تغییرات نرم‌ افزاری روانه بازار شده است. البته هدف کمپانی اپل اینبار صرفا ایجاد تنوع در محصولات و جلب رضایت بیشتری نبوده است بلکه جدیدترین محصول قرمز رنگ اپل ،‌نتیجه همکاری مشترکی است بین اپل و خیریه مبارزه با ایدز "RED" .

عمر این مشارکت حالا به 10 رسیده و در حال حاضر کمپانی اپل چه بسا موثرترین همکاری را با RED داشته است به طوریکه از مجموع 456 میلیون دلاری که از سال 2006 بابت تلاش‌های این خیریه جهت کمک در مسیر مبارزه با ویروس HIV به دست آمده، بیش از 130 میلیون دلار صرفا بابت همکاری و کمک‌های کمپانی اپل عاید این خیریه شده است.

با همه این تفاسیر آیا تا به حال چیزی درباره خیریه مبارزه با ویروس HIV (RED) شنیده‌اید؟

درباره این خیریه،‌ موسسان آن و نحوه فعالیتش بیشتر بدانید. خیریه‌ای که اپل را متقاعد کرده تا در راه مبارزه با  بیماری ایدز محصولات جدیدی را روانه بازار کند.

RED چیست؟

آنها از ایدز به عنوان "بزرگترین چالش عصر ما" یاد می‌کنند. سال 2006 بود که بونو و بابی شرایور RED را تاسیس کردند. بابی شرایور به عنوان فعال ،‌وکیل و رونامه نگار شناخته می‌شود و البته شاید مهمترین قسمت ماجرا درباره او نسبت خانوادگی‌اش با خانواده جان اف کندی باشد (برخی بابی شرایور را برادرزاده جان اف کندی معرفی می‌کنند)

بونو اما ستاره راک و رهبر گروه یو2 از دیگر موسسان RED بوده است که همراه بابی شرایور این بنیاد خیریه را بنا نهاده.

هدف این دو هموار کردن مسیر برای ارائه کمک‌های رایگان به بیماران مبتلا به ایدز بوده است. وقتی به سایت RED مراجعه کنید با توضیحات ساده‌ای روبه‌رو می‌شوید که از همه اقشار مردم در سراسر دنیا برای مشارکت در این مسیر دعوت به عمل آمده است. به طور قطع آمارها و دلایل کافی برای راه‌اندازی این خیریه از طرف بونو و بابی شرایور وجود داشته که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.


امروز 37 میلیون نفر با ایدز زندگی می‌کنند...

از سال 1981 که ویروس HIV کشف شد بیش از 35 میلیون نفر بابت این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. رقمی که می‌تواند به تعداد جمعیت یک کشور باشد! نکته قابل تامل دیگر اینکه در حال حاضر بیش از 37 میلیون نفر در دنیا بیمار مبتلا به ایدز وجود دارد که زندگی را با این ویروس می‌گذرانند. و خب ،‌در نهایت نکته تاسف بار ماجرا که RED به آن اشاره دارد انتقال این ویروس از مادران به فرزندان است که در دوران بارداری جنین را به ویروس HIV مبتلا می‌کند. شاید همه این آمار بسیار نگران کننده کافی باشد تا خیریه‌ای به نام RED فعالیت خود را در مسیر مبارزه با این بیماری و در نهایت با هدف ریشه کردن آن در سطح جهانی گسترده کند. RED این فعالیت را یک ماموریت ساده همراه همکاری مردم و کمپانی‌ها در راه مبارزه با ایدز می‌داند. ماموریتی که البته نیازمند صرف هزینه در مناطقی است که توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید برای درمان و پیشگیری از پیشرفت این ویروس در کمترین حالت ممکن ، به طور روزانه باید 30 سنت هزینه شود و این در حالیست که برخی از بیماران مبتلا به این ویروس هنوز در طول عمر خود هیچکدام از این خدمات درمانی و پزشکی را دریافت نکرده‌اند. و خب تنها دلیلش می‌تواند عدم توانایی مالی در پرداخت هزینه‌های مربوط به این ویروس باشد.

در چنین مواقعی است که لزوم وجود خیریه‌ای مانند ‌RED که پای کمپانی‌های بزرگ دنیا را به این مسیر باز کرده است و البته نقش تاثیر گذار آنها احساس می‌شود.

خیریه مبارزه با ویروس ایدز (RED) در طول یک دهه گذشته رقمی معادل 465 میلیون دلار بابت همکاری با کمپانی‌هایی که با این خیریه مشارکت می‌کنند به دست آورده و به نقل از صندوق جهانی مبارزه با ایدز ، سل و مالاریا ، صد در صد این رقم را در راه ریشه کردن برنامه‌های مبارزه با HIV هزینه کرده است.

اهداف RED

خیریه RED بیانیه مختصری را در وب سایت رسمی خود منتشر کرده که اهدافش را به زبان ساده مطرح می‌کند. در این بیانیه آمده است:

"همه ما از قدرت عظیمی برخورداریم.آنچه که ما تصمیم می‌گیریم انجام بدهیم ، یا خریدی داشته باشیم می‌تواند بر روی زندگی فردی در سمت دیگری از دنیا تاثیر بگذارد. در سال 2005 بیش از 1200 کودک با ویروس HIV به دنیا آمدند. امروز این عدد به 400 رسیده است.حالا ما باید کاری کنیم تا این عدد به صفر برسد.RED نمی‌تواند این مهم را به تنهایی به سرانجام برساند. این برنامه همکاری همه را می‌طلبد. دولت‌ها ، سازمان‌های بهداشتی ، کمپانی‌ها و شما.

وقتی شما از محصولات RED خرید می‌کنید، کمپانی‌های همکار با خیریه بخشی از سود این خرید را جهت مبارزه با ویروس HIV هزینه می‌کنند. به همین سادگی.

عضوی از RED باشید. پایان ایدز را از همین حالا شروع کنید."

RED چطور کار می‌کند؟

برنامه ریزی خیریه RED در مسیر مبارزه با ویروس HIV مراحل ساده‌ای دارد که به نقل از سایت رسمی این خیریه به این شرح هستند:

1- وقتی شما محصولی از RED را خریداری می‌کنید، حداکثر تا 50درصد از سود آن برای مبارزه با ایدز هزینه می‌شود.

2- خریداران محصولات RED سهم خود را مستقیم به صندوق جهانی (Global Fund) -صندوق جهانی مبارزه با ایدز ، سل و مالاریا-ارسال می‌کنند نه به خیریه RED.

3- صندوق جهانی مبارزه با ایدز صد در صد این رقم را برای برنامه‌های مبارزه با ایدز سرمایه گذاری می‌کند.

4- این رقم برای فرد مبتلا به ویروس HIV در غنا، لسوتو، رواندا، افریقای جنوبی، سوازیلند، تانزانیا، کنیا و زامبیا هزینه می‌شود.

5- خریداران با خرید و بهره‌مندی از محصولات جدید RED در هدف کمک رایگان به بیماران مبتلا به ایدز شریک می‌شوند.

تشکر ویژه RED از بیل گیتس

خیریه بیل و ملیندا گیتس، نامی آشنا برای همه کسانی است که ثروتمندترین مرد جهان را به خوبی می‌شناسند. بیل گیتس این‌روزها بخش عمده‌ای از ثروت خود را در مسیر کمک به مردم محروم در جهان هزینه می‌کند. شاید همین مسئله سبب شده که همکاری‌هایی در این زمینه RED را مجاب کند تا در سایت رسمی خود قسمت ویژه‌ای را با عنوان "تشکر از بیل و ملیندا گیتس" اختصاص بدهد.

RED در این متن تشکر به کمک‌های این زوج در مسیر سلامت افراد در کشورها در حال توسعه و ارتقای این سلامت و البته کمک به آنها برای بالا بردن سطح زندگی‌شان بدون فقر و گرسنگی اشاره کرده است.

اپل بهترین همکار RED

همانطور که پیشتر اشاره شد تقبل هزینه 130 میلیون دلاری به تنهایی از سوی اپل،‌ این کمپانی را به جدی‌ترین همکار RED در راه مبارزه با ویروس HIV تبدیل کرده است. اگرچه در عین حال کمپانی‌های پرآوازه دیگری هم هستند که در این راه به RED کمک‌های نقدی قابل توجهی کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به صاحبان برند پوشاک "GAP" اشاره کرد؛ عمر همکاری این کمپانی با RED به 10 سال می‌رسد و از سال 2006 تا به امروز 10 میلیون دلار به صندوق جهانی مبارزه با ایدز کمک کرده کرده است.

"STARBUCKS" از دیگر کمپانی‌های همکار با RED بوده است. همکاری استارباکس با RED از سال 2008 آغاز شد که نتیجه آن کمک 13 میلیون دلاری این کمپانی به صندوق جهانی در مسیر مبارزه با ویروس HIV بوده است.

"SALEFORCE" از دیگر کمپانی‌های همراه RED است که در طول مدت 5 سال همکاری 5 میلیون دلار به صندوق جهانی مبارزه با ایدز کمک کرده است.

در کنار سایر دیگر کمپانی‌های همراه با RED اما اپل با بیشترین تاثیر گذاری تقریبا در راس این هرم قرار می‌گیرد. علاوه بر آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل در همکاری با RED محصولات دیگری هم مانند Apple Watch Band, آی پد لمسی، آی پد نانو، iPad Air 2 Smart Case، آیفون 6s و 6s پلاس را هم در این لاین ارائه کرده است.

RED همچنین از همکاری کمپانی‌های متعددی بهره‌مند است که به عنوان همکاران تبلیغاتی این خیریه شناخته می‌شوند و به عنوان مثال برخی از آنها عبارتند از gettyimage ، iHeartMedia ، google و Youtube .

نکته قابل توجه اینکه همه محصولات RED که نتیجه همکاری مشترک با کمپانی‌های تولیدی است در رنگ قرمز و در تنوع محصولی از لباس، وسایل الکترونیکی ، لوازم خانگی و اکسسوارها را شامل می‌شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید