به گزارش خبرنگار ایرنا، روشن خوشنوازی شامگاه سه شنبه در اختتامیه سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دوره درون دانشگاهی در تالار مولوی دانشگاه کردستان افزود: درصددیم خادمان و خدمت گذاران خوبی در زمینه قرآنی باشیم و در راستای رونق بخشی به فعالیت های دینی پیگیر تشکیل مجمع قرآنی در دانشگاه کردستان هستیم.
وی با اشاره به نقش دانشگاه در توسعه قرآن و شناخت آن، اظهار کرد: وظیفه دانشگاه ها برای امور قرآنی متفاوت است و باید عمیقا به شناخت و معرفی این کتاب آسمانی توجه شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان با بیان اینکه حضور قرآن در زندگی برکت می آورد، گفت: قرآن را نه به عنوان یک فوق برنامه بلکه باید به عنوان امری اصلی در جایگاه اول قرار دهیم.
وی افزود: قرآن کتاب خاتم و آخرین فرستاده ای است که از سوی خداوند برای بشر فرستاده شده و هر آنچه برای هدایت و شناخت بشر از رموز و اسرار هستی لازم است در آن نهفته شده است.
خوشنوازی با بیان اینکه عقلانیت و قرآن لازم و ملزوم یکدیگر هستند، گفت: یکی از مشکلات جامعه بشریت عدم توجه مناسب و کافی به این 2 موهبتی است که خداوند در خلقت انسان قرار داده، است.
وی در ادامه با اشاره به این دوره از مسابقات قرآن و عترت دانشگاه اظهار کرد: در این دوره از مسابقات ١٨٧ نفر در 35 رشته و ٦ بخش مختلف حضور داشتند و امکانات لازم برای حضور درخشان برگزیدگان در مراحل منطقه ای و کشوری در اختیار آنان قرار می گیرد.
جشنواره قرآن و عترت هر ساله در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و سراسری بین دانشجویان دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سراسر کشور برگزار می شود.
این جشنواره شامل بخش های آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری است که در مجموع 6 بخش و 35 رشته است.
این جشنواره بزرگترین جشنواره دینی و مذهبی دانشجویان کشور است که هدف از برگزاری آن ترویج و پشتیبانی از فعالیت های دینی و قرآنی در دانشگاه های سراسر کشور است.
بخش آوایی این دوره از مسابقات در رشته های تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ 10جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، دعا و مناجات خوانی، اذان و تواشیح برگزار شد.
همچنین بخش کتبی این مسابقات شامل مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع)، احکام و پرسمان معارفی است.
در بخش پژوهشی نیز شرکت کنندگان در رشته های مقاله نویسی، بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب با یکدیگر به رقابت پرداختند.
بخش ادبی مسابقات در رشته های شعر، داستان و فیلنامه نویسی و نمایشنامه نویسی برگزار شد.
برگزیدگان هر رشته علاوه بر راهیابی به مرحله منطقه ای یا کشوری از جوایزی که برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است بهره مند می شوند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.