سید حسن صدوق، استاد دانشکده علوم زمین و رییس سابق این دانشکده با حکم وزارت علوم به ریاست دانشگاه شهید بهشتی منصوب شد.

به گزارش جماران ، سید حسن صدوق به ریاست دانشگاه شهید بهشتی تهران منصوب شد. به این ترتیب با حکم وزارت علوم، دوران ریاست محمدمهدی طهرانچی پس از پایان دوره چهارساله ریاست این دانشگاه به پایان خواهد رسید. او از سال ۹۱ بر کرسی ریاست این دانشگاه برتر تهران تکیه زده بود.

صدوق استاد تمام رشته ژئومورفولوژی دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی است و بین سالهای ۱۳۸۴ تا ۸۶ نیز به مدت دو سال ریاست دانشکده علوم زمین را برعهده داشته.

او از ابتدای انقلاب در این دانشگاه در سمت های مختلف خدمت کرده و بخشی از سمت های او شامل ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی، معاونت پژوهشی دانشکده علوم زمین و مدیریت قطب علمی توسعه پایدار جغرافیایی بوده است.

رییس جدید دانشگاه شهید بهشتی دکترای تخصصی ژئومورفولوژی را از دانشگاه ژوسیو پاریس دریافت کرده است.

صدوق علاوه بر سوابق آکادمیک در سالهای قبل از انقلاب به دفعات به واسطه مبارزات سیاسی علیه رژیم شاه بین سالهای ۵۰ تا ۵۳ به زندان افتاده و مورد شکنجه ساواک قرار گرفته است.

او معاونت آموزش و برنامه ریزی سازمان حفاظت محیط زیست را در دولت اصلاحات بر عهده داشته و به مدت هشت سال سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) بوده است.

ریاست جدید دانشگاه شهید بهشتی از سال ۶۴ تا ۶۸ دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در جمهوری اسلامی ایران بوده است. 

عضویت در کمیته ارزیابی تحقیقات شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای راهبردی پژوهش و فناوری سازمان محیط زیست، شورای تحول اداری سازمان حفاظت محیط زیست و مدیریت چندین نشریه و مجله از قبیل نشریه قطب جغرافیا، مجله پیام یونسکو و فصلنامه علمی محیط زیست نیز بخشی از رزومه رییس جدید دانشگاه شهید بهشتی است.

منبع:ایلنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.