به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نجف لک زایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از حدود 2 سال پیش با تصویب کمیسیون فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای سیاستگزاری به منظور برنامه ریزی برای مذاکره های علمی و فرهنگی بین ایران و کشورهای عربی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشکیل شد.
وی تصریح کرد: با پیگیری های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور به این عرصه دعوت شدند و یکی از برنامه ها نیز بر عهده پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و برخی از نهادهای همکار در قم از جمله دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، موسسه بین المللی اسراء، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، جامعه المصطفی العالمیه و دانشگاه قم قرار گرفت.
وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز از همان آغاز، برگزاری یک همایش بین المللی را در دستور کار خود قرار داد و پس از تصویب در هیات امنای پژوهشگاه و هم چنین تصویب در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اخذ مجوز از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری همایشی تحت عنوان گفت و گوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در عرصه اعتدال و عقلانیت انجام شد.
وی خاطر نشان کرد: آیین گشایش همایش مذکور از ساعت 18 تا 20 روز شنبه هفته آینده در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم برگزار می شود و مدیر حوزه های علمیه کشور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رئیس سازمان دفتر تبلیغات و رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب از جمله سخنرانان این آیین خواهند بود.
لک زایی با بیان اینکه در این همایش 15 میهمانان خارجی از شخصیت های علمی و با نفوذ کشورهای اردن، عراق، الجزایر، سوریه، عمان، کویت، لبنان، تونس و بحرین حضور خواهند داشت، افزود: این همایش شامل چهار پنل تخصصی با موضوع های اعتدال و عقلانیت در اندیشه و عمل اندیشمندان اسلامی، اعتدال و عقلانیت در آموزه های دینی، اعتدال و عقلانیت در گفت و گوهای فرهنگی و اعتدال و عقلانیت و مقابله با افراط گرایی است.
وی اضافه کرد: این همایش از ساعت 9 تا 12 صبح روز یکشنبه هفته آینده با ارایه مقاله ها ادامه یافته و آیین پایانی نیز از ساعت 14 تا 16 همان روز ترتیب می یابد.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هم چنین خاطر نشان کرد: اساس نامه تاسیس مجمع اندیشمندان ایران و عرب نیز آماده شده و در آیین پایانی این همایش از آن رونمایی می شود.
لک زایی از ارایه 50 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: 30 مقاله در این همایش ارایه می شود که چکیده آن در حال انتشار است و به 2 زبان عربی و فارسی در اختیار میهمانان قرار می گیرد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.