به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا، مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در پیام تسلیتی اعلام کرد:‌ ارتحال مجاهد نستوه، مبارز خستگی ناپذیر و یار دیرین امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که از استوانه های انقلاب اسلامی بودند موجب تاسف و تاثر فراوان شد.
در این پیام آمده است:‌ مجمع نماینگان استان فارس این ضایعه دردتاک را به رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگوار ایران و خاندان معزز هاشمی رفسنجانی تسلیت عرض می نماید و برای آن مرحوم عُلو درجات از خداوند مسالت می نماید.
** پیام تسلیت آیت الله بهشتی نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری
آیت الله دکتر احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی فقدان آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت .
در متن پیام آیت الله بهشتی رحلت پیر نستوه انقلاب و یار دیرین امام و رهبری و سنگر بان نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی به امام عصر (عج) و علما و مراجع و رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت رشید ایران و به همسر و فرزندان و برادران و بستگان آن فقید و مردم شریف استان فارس تسلیت گفته شده است .
** تلاش های پر ثمر آیت الله رفسنجانی در ذهن مردم ایران باقی خواهد ماند
دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس در پیامی که به مناسبت ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی منتشر کرده بیان داشته: مطمئنا خدمات ماندگار و تلاش های پر ثمر ایشان برای همیشه در یاد و ذهن مردم ایران باقی خواهد ماند.
در ادامه این پیام آمده است: ارتحال یار دیرین حضرت امام و مقام معظم رهبری و مبارز و مجاهد خستگی ناپذیر، آیت الله حاج شیخ علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به مقام عظمای ولایت و مردم شریف ایران و خانواده و فرزندان آن عالم فقید تسلیت عرض می نماییم.خداوند روح آن عالم صالح را با اولیاء الهی محشور گرداند.
حجت الاسلام مهدی نقوی گیلانی امام جمعه صفاشهر نیز در پیام تسلیتی اعلام کرد:‌ ارتحال عالم مجاهد و مبارز ، یار و همراه بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در سال های سخت و دشوار مبارزه علیه طاغوت ، و همراه و هم سنگر رهبری معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) و خدمت گذار پر تلاش ملت عزیز ایران در مسئولیت های گوناگون در شب وفات حضرت فاطمه معصومه (س) موجب تاثر شدید همه دوست داران انقلاب و نظام اسلامی شد. به یقین ملت قدرشناس ما خدمات آن عالم دلسوز و خدوم را فراموش نخواهند کرد.
** معتمد امام و رهبری
در پیام 'محمدهادی ایمانیه' رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز آمده است:ضایعه رحلت آیت الله رفسنجانی، معتمد و شاگرد برجسته حضرت امام (ره) و معتمد و یار دیرین رهبر معظم انقلاب که به فرمایش ایشان «با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی شناسم که تجربه ای مشترک و چنین درازمدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران رنج ساز به یاد داشته باشم» را به همه دانشگاهیان و مردم عزیز تسلیت می گویم. ایشان یکی از ستون های مستحکم ایجاد و استقرار و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که سهم ایشان در جایگاه حوزه علمیه قم در مبارزات، تشکیل شورای انقلاب و شکل گیری نهادهای جمهوری اسلامی، نهادینه شدن جایگاه مجلس شوری اسلامی در نظام مردم سالار دینی، مدیریت دفاع مقدس، مشاوره به رهبری در جایگاه و مجمع تشخیص مصلحت، نقشی منحصر به فرد و ستودنی بود. از خداوند متعال می خواهیم که ثلمه ای که به دلیل از دست دادن ایشان به پیکره اسلام وارد می شود را با لطف و مرحمت بی کران خود جبران فرماید و ایشان را با امام و شهدای عزیزی که عشق و هدف او بودند محشور فرماید.
** مجاهد خستگی ناپذیر
علی محمد کریمی سرپرست فرمانداری خرم بید نیز در پیام تسلیتی اعلام کرد:‌مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر دوران سخت مبارزات نهضت اسلامی ، شاگرد و یار دیرین امام راحل عظیم الشان (ره) ، همراه و همسنگر واقعی و همیشگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بودند که عمر پربرکت خویش را در راه مبارزه با رژیم ستمشاهی و بعد از پیروزی انقلاب در جهت استقرار و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با خدمت گذاری صادقانه و خالصانه به مردم در سنگر ها و میادین حساس و کلیدی نظام سپری کردند.
در این پیام آمده است:‌ ایشان در دوران مبارزات نهضت اسلامی با پایمردی ، تیزهوشی و تحمل شکنجه در مسیر پیروزی انقلاب همت گمارد و پس از آن با همراهی ، وفاداری و ثبات قدم در کنار معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب در فراز و نشیب های فروان و سختی های دوران دفاع مقدس و عرصه سازندگی و آبادانی میهن توانست در همه میادین و عرصه های آزمون و امتحانات سخت سربلند و پیروز بیرون بیاید و در ذهن و قلب ملت جای بگیرد .
سرپرست فرمانداری خرم بید افزود:‌بدون تردید نام و یاد آن فقید سعید و آثار خدمات گسترده و ماندگار ایشان در حافظه تاریخی ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی ثبت و ضبط و به یادگار خواهد ماند.
** مبارز کم نظیر
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز نیز در پیام تسلیتی اعلام کرد: ارتحال ناگهانی و جانکاه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب، مبارز کم نظیر دوران انقلاب اسلامی، فرمانده دوران دفاع مقدس و سیاستمدار توانمند و با درایتی که عمر خود را وقف تحقق انقلاب و پیشرفت جمهوری اسلامی نمود باعث تاسف و تالم عمیق همه دلسوزان و وفاداران به انقلاب و ایران زمین شد. ایشان همواره با حضور پررنگ خویش در عرصه سازندگی و توسعه همه جانبه کشور ، نقشی تاثیر گذار و موثر داشتند .
جمال رازقی افزود: اینجانب وظیفه خود می دانم از تلاش های ایشان در سالهای بعد از انقلاب و حمایت هایی که تا پایان عمر پربرکتشان انجام دادند به نیکی یاد کنم. به راستی که این عالم گرانقدر و مرد تدبیر و سیاست تا آخرین نفس کوشید کشور را از تندبادهای ویرانگر به ساحل امن و آرامش برساند و هیچگاه پیمانش را با مردم و آرمانهای انقلاب اسلامی برای آبادانی مُلک و اعتدال‌ بخشی به قدرت سیاسی فراموش نکرد.
** سردار سازندگی
دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس نیز در پیام تسلیتی اعلام کرد: ارتحال عالم ربانی، مجاهد نستوه و یار دیرین امام (ره) و همراه مقام معظم رهبری، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی موجب تاثر و تالم خاطر فراوان را فراهم آورد و به یقین فقدان این عالم فرهیخته، مجاهد انقلابی و سردار سازندگی ضایعه ای بس عظیم خواهد بود.
در این پیام آمده است:‌بدون شک؛ نام، یاد و مجاهدت ها و خدمات دلسوزانه و ارزنده آیت الله هاشمی رفسنجانی در راه شکل گیری، پیروزی، استقرار و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس همواره بر تارک تاریخ ایران اسلامی خوش خواهد درخشید.
آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، عصر بکشنبه نوزدهم دی ماه جاری در سن 82 سالگی و به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران به ملکوت اعلی پیوست.
6118/ 3002/ 6113 / 6122/ 2027
تنظیم کننده:‌ پرویندخت پاردسویی شیرازی ** انتشار دهنده:سیداحمد نجفی

منبع ‫:‬ ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.