حجت الاسلام محمد محمدیان روز یکشنبه در نشست خبری بیستمین ازدواج دانشجویی در مشهد افزود: طلاق در ازدواجهای دانشجویی دو و نیم درصد است و این نوع ازدواج به دلیل آموزشهایی که قبل، بعد و حین ازدواج انجام می شود نسبت به بقیه ازدواجها، پایدارتر می باشد.
وی با بیان اینکه برای هر کار دهها و صدها ساعت آموزش در نظر گرفته می شود اظهار کرد: یکی از مهمترین اتفاقهای زندگی ازدواج است و بی توجهی به آموزش در این زمینه بخشی از مشکلات را بوجود می آورد.
وی گفت: برای بیستمین دوره ازدواج دانشجویی تاکنون 25 هزار زوج ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود این تعداد به 30 هزار زوج برسد.
حجت الاسلام محمدیان افزود: در 27 درصد این زوجها هر دو نفر دانشجو هستند و مهریه سه هزار زوج نیز 14 سکه بهار آزادی می باشد که نشانگر توسعه فرهنگ مهریه سبک است.
وی اظهار کرد: استان تهران با 16 درصد، اصفهان با 11 درصد، یزد با 6 درصد و خراسان رضوی با 5،66 درصد بیشترین تعداد ازدواجهای دانشجویی را در سالجاری داشته و در بین وزارتخانه ها نیز وزارت علوم 32 درصد، دانشگاه آزاد اسلامی 25 درصد، دانشگاه پیام نور 15 درصد، وزارت بهداشت 8 درصد، وزارت آموزش و پرورش هفت درصد و دانشگاههای غیر انتفاعی و علمی کاربردی نیز هر کدام پنج درصد ازدواج های دانشجویی را به خود اختصاص داده اند.
وی ازدواج دانشجویی در مقطع کارشناسی را با 61 درصد بیشترین تعداد ازدواج های دانشجویی ذکر کرد و گفت: مقطع کارشناسی ارشد با 24 درصد و دکترا با 6 درصد نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای کشور، پرداختن به ازدواج دانشجویی را مهمترین کار فرهنگی دانست و افزود: به رغم افزایش تعداد دانشجویان، رشد ازدواج دانشجویی آهسته و کند است.
بیستمین جشن ازدواج دانشجویی با شعار 'ازدواج آسان، بهنگام و آگاهانه' که از 22 دی ماه سالجاری در مشهد آغاز می شود تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.