رییس ستاد اقامه نماز و احیای زکات کشور گفت: حضرت امام خمینی‌(س) که بزرگترین معلم عصر حاضر است چرا هیچگاه به دنبال تامین امکانات نبود بلکه با اراده و جوهر خود توانست نظام اسلامی را تاسیس کند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'محسن قرائتی' در دومین روز از نهمین اجلاس سراسری روسای پردیس ها و مراکز آموزش عالی کشور که در پردیس شهید مفتح شهر ری برگزارشد، اظهار داشت: دلسوزی، سعه صدر و ایجاد ارتباط مناسب از اولویت های یک معلم و مدرس است.


وی افزود: معلمی که جوهر داشته باشد و بتواند در راه تعلیم و تعلم نوآموزان و دانش آموزان و دانشجویان خود را به علم و معرفت رهنمون سازد به یقین می توان گفت که این شخصیت راه انبیا را می پیماید.

وی با اشاره به اینکه معلمی شغلی بسیار مهم، شریف و تاثیرگذار است، تاکید کرد: معلمی شغل انبیای الهی است. از این رو معلم می بایست معلم بسازد همانطور که آدم، آدم را می سازد.

وی تصریح کرد: فقرمالی و مشکل معیشتی نباید مانعی برای ادامه شغل معلمی باشد و نباید در این مسیر معلم دست از راه تدریس و تعلیم برندارد.

این استاد تفسیر قرآن کریم کشور برای مثال به زندگانی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: ایستادگی در برابر سختی ها و افتادگی در برابر زیردستان بهترین شاخصه بزرگان و علما است و از این رو بسیاری از بزرگان بارها نسبت به شغل معلمی اینجانب غبطه می خورند.

وی در خصوص سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: امروزهرچه لوازم مصرفی و اولیه زندگی تهیه می کنیم داخل آن دفترچه و دستورالعملی برای راهنمایی و مصرف نهاده شده و از طرفی این مطلب را سازنده و تولید کننده بیان کرده، خداوند متعال نیز به عنوان خالق هستی بخش برای سبک زندگی و راه و رسم بشریت در ادامه آن دستوراتی به انسان ها داده که با استفاده از آن می توان به رشد و تعالی رسید.

قرائتی گفت: خود بزرگ بینی سمی مهلک برای انسانها است و هرکسی بگوید من مخترع وسیله و یا گفتمانی هستم ، سخنی بیهوده ابراز داشته چرا که خداوند متعال در کتاب قرآن تمامی موارد را به خوبی بیان داشته و هیچکس نمی تواند بگوید من عدالت آورده ام و... چرا که در اسلام و قرآن و نهج البلاغه این موارد به درستی بیان شده است.

رییس ستاد اقامه نماز گفت: هیچکس حق برتری بردیگری ندارد همانطورکه رزق و روزی برای عموم انسانها از سوی خداوند تعیین شده است.

وی افزود: معلمان باید برای ساختن دانش آموزان با مراجعه به دستورات قرآنی و نهج البلاغه نسبت به آموزش فرزندان کشور و نه براساس مطالب کتابی و نوشتاری به تعلیم آنان بپردازند.

قرائتی افزود: تا کنون 200 آیه در خصوص معلمان و متولیان فرهنگی از قرآن استخراج کرده ام که کار فرهنگی چه اهمیتی دارد و قرآن سند معتبر است و از طرفی معلم خوب را به درستی معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه در کتابهای معارف اسلامی در دانشگاهها هیچ مطلب قابل استفاده ای برای آینده دانشجویان تدریس نمی شود، افزود: معارف اسلامی باید درعمل دانشجویان دیده شود و نه اینکه برای گرفتن نمرات قبولی و بالا بردن معدل قرارگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.