بزرگ‌ترین جفای ما نسبت به خاندان نبی گرامی اسلام(ص)، تحریف زندگی آنان برای تحریک عواطف مخاطبان خود است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی که از سوی نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و استانداری قم برگزارشد، سخن می‌گفت، با بیان این مطلب و تبریک روز ولادت این دو بزرگوار، به تلاوت سوره کوثر پرداخت؛ افزود: شأن نزول این آیه و تفاسیر پیرامون آن را می‌دانیم و آگاهیم که تقدیر و مصلحت حق این بود که نبی مکرم اسلام(ص) فرزند ذکوری نداشته باشد و آن فرزندان پسری که داشتند نیز از دنیا بروند.

وی ادامه داد: با از دنیا رفتن پسران نبی گرامی اسلام(ص)، پیروان آن حضرت نگران شده و مشرکان و به ویژه منافقین خوشحال شدند؛ زیرا بر این اعتقاد بودند که پس از درگذشت آن حضرت بساط نبوت و مدیریت ایشان برچیده می‌شود؛ زیرا که ایشان را ابتر می‌دانستند. بر اساس این استدلال که چون آن حضرت فرزند ذکوری ندارد؛ بنابراین جانشینی نخواهد داشت.

رییس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: زخم زبان‌های این گونه برای یاران پیامبر موجب نگرانی شده بود که در ادامه، باعث نزول سوره کوثر شد.

ناطق نوری با قرائت بیتی از اشعار حافظ «مکن حافظ از جور دوران شکایت/ چه دانی تو ای بنده کار خدایی»، گفت: بنابراین مصلحت و حکمت خداوندی، شاهد هستیم که پیامبر گرامی اسلام(ص)، فرزندان ذکور خود را از دست می‌دهد، اما به جای آنان، کوثر و منبع فیض کثیر و چشمه‌ای که هر چه می‌جوشد؛ پایان نمی یابد، به آن حضرت اعطا می‌شود.

وی گفت: امام فخر رازی در تفسیر خود از سوره مبارکه کوثر به این نکته اشاره می‌کند که دو اعجاز و پیش‌گویی در این سوره وجود دارد که یکی اعطای کوثر به پیامبر گرامی اسلام است که محقق شد و دیگری نیز باقی نماندن اثری از کسانی است که به آن حضرت در مورد نداشتن جانشینی پس از خود، طعنه می‌زدند.

رییس بازرسی ویژه دفتر رهبری، گفت: بنابراین تفاسیر، ما باید ام ابیها را در همین جا معنا کنیم و بدانیم که مکتب رسول خدا(ص) را حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان ادامه دادند، زیرا بقای پیامبر به بقای دین اوست.

ناطق نوری با بیان این که حضرت زهرا(س) با مبارزات و افشاگری‌های خود در همان فرصت اندک، کاری بزرگ را به انجام رساند و باعث تداوم آموزه‌های نبی گرامی اسلام شد، ادامه داد: اگر از ابتدا تا انتهای خطبه فدکیه را بگردیم، شاهد این هستیم که این خطبه دارای عباراتی سنگین و بلند است که در یک‌جای آن نیز حتی حضرت فاطمه نسبت به از دست دادن مادیاتی مانند باغ فدک اظهار عجز و ضعف نمی‌کند. از فلج کردن بعد اقتصادی و مالی زندگی خود گلایه نمی‌کنند و این به خاطر آن است که این خاندان اصلا در پی این مسائل نیستند و اگر فاطمه در مسجد حاضر شده و فریاد می‌زند و انصار و مهاجرین را به کمک می‌طلبد برای قطع شدن نان نیست.

وی گفت: بزرگترین جفای ما نسبت به خاندان نبی گرامی اسلام(ص)، تحریف زندگی آنان برای تحریک عواطف مخاطبان خود است و این در حالی است که نسبت به عظمت، شخصیت و نگاه حضرت فاطمه توجهی نداریم و از چرایی سخن گفتن ایشان، در زمان پس از پیامبر گرامی اسلام، سخن نمی‌گوییم و نمی‌دانیم که اگر بخواهیم ایشان را فردی که در پی مادیات بوده است؛ معرفی کنیم، ایشان همسر کسی است که اهل دنیا نبود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: تمام فریاد حضرت زهرا(س) این بود که هنوز آب غسل رسول خدا خشک نشده و برخی از مسلمانان در حال به تعطیلی کشاندن احکام خدا هستند و همان طور که شاهدش هستیم در خطبه فدکیه بحث از تعطیل شدن این احکام الهی مانند حکم ارث و از بین رفتن حق و دیگر احکام خداست و در بخش دیگری از این خطبه نیز آن حضرت به بیان فلسفه احکام الهی می‌پردازند.

ناطق نوری اظهار داشت: حرف حضرت زهرا(س) این بود آنانی که امروز حکم ارث را زیر سوال می‌برند در ادامه با این رفتار خود، دیگر احکام الهی را کنار می گذارند و اگر قرار است که در برابر تعطیلی احکام خدا به نام خدا اقدام شود، چه کسی غیر از من فاطمه باید به دفاع از آن ارزش‌ها به پا خیزد؟ به همین دلیل است که ایشان افشاگری کرده و می‌گوید که احکام الهی در حال تعطیل شدن است.

وی با بیان این که فرزندان حضرت زهرا(س) نیز با جهاد، سیاست، درایت و کیاست خود و راه اندازی حوزه‌های علمیه و پرورش مبلغان مختلف، دین خدا را زنده نگه داشتند؛ ادامه داد: تاریخ پرفراز و نشیب شیعه از برکات کوثر و چشمه جوشان وجود حضرت زهرا(س) است که باعث زنده و باقی ماندن دین شد و تا کنون نیز این کوثر باقی است و برکاتش نیز تا زمانی که امام زمان‌(عج) ظهور کنند و همه احکام را پیاده کنند، ادامه دارد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: برخی به من می گویند که گفته ام سخنرانی نمی کنم و جایی منبر نمی روم ، این در حالی است که در مواردی شاهد بوده ایم که این گونه نبوده است و من در مراسم کسی چون مرحوم حبیب الله عسکراولادی به سخنرانی پرداختم که در این زمینه باید بگویم، افرادی اینچنین پیش کسوت های مبارزه در انقلاب و برای ما که ادعایی نداریم نیز پیش کسوت بودند و همواره به دنبال انقلاب بوده و در خط امام و پشت سر ایشان ایستادند، بنابراین من در برابر آنان خاضع بوده و خود را مدیون آنان دانسته و برایشان احترام قائل هستم و در رأس همه آنان خود را مدیون امام خمینی می دانم و برای همین بود که تا زمانی که حاج احمد آقا زنده بودند؛ هر وقت به من در مورد مراسم شب احیا می گفتند؛ در خدمت بودم و حال نیز که بیت امام و سید حسن آقا هستند؛ هر وقت بگویند؛ برای انجام سخنرانی حاضرم. سخنرانی امشب هم به همین خاطر است.

ناطق نوری گفت: برای من تقارن میلاد حضرت زهرا(س) با فرزند بزرگوارشان یعنی امام خمینی رحمة الله علیه بسیار زیبا و آموزنده است، از آن جهت که حضرت زهرا(س) خود کوثر است و با وجود آنکه در طول تاریخ فرزندان بسیاری از ایشان کشته شدند؛ ما شاهد این نکته هستیم که فردی چون امام فخر رازی می گوید که منسجم ترین نسلی که باقی مانده است؛ نسل فاطمه است.

وی ادامه داد: به غیر از بحث کمیت، از نظر کیفیت در تاریخ شیعه و روحانیت آن و نوع فقها، مراجع و محققان بزرگ نکته حائز اهمیت بسیار این است که جمع بسیاری از این بزرگان همه اولاد حضرت فاطمه بودند و حتی در صحبتی که از امام خمینی به یاد دارم، ایشان در مسجد اعظم، سخنرانی می کردند و قریب به این می گفتند این فاطمیون؟

رییس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: افرادی چون بحرالعلوم ها، سید بن طاووس ها و انقلابیون بزرگی مانند مدرس و کاشانی که مرحوم امام به این دو به ویژه مدرس عشق ورزیده و با آیت الله کاشانی نیز ارتباط تنگاتنگی داشت، همه از نسل حضرت زهرا(س) بوده اند.

وی گفت: نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که جز این که امام از نسل حضرت زهرا(س) است، خود موضوعیت در کوثر بودن دارد؛ زیرا که در تاریخ ما چون چشمه ای جاری است و اگر مبارزات او نبود، بسیاری از آموزه ها و احکام اسلامی بر زمین می ماند.

ناطق نوری که در مراسم جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی سخن می گفت، با تأکید بر این که ما باید تاریخ مبارزات امام خمینی را مطالعه کنیم، افزود: من هر بار که در کوچه های قم ، به ویژه از مقابل مسجد اعظم عبور می کنم، صدای سخنان امام برایم تداعی می شود.

وی با تأکید بر هوشمندی و شجاعت امام خمینی، گفت: اساسا روحیه ظلم ستیزی امام در وجود ایشان جای داشت، زیرا شاهد هستیم که پدر بزرگوار ایشان نیز در منطقه خود در برابر ظلم خان ها ایستاد. بنابراین این بیت، اهل مبارزه است، به ویژه اگر این شجاعت با هوشمندی و تدبیر همراه باشد.

وی با یادآوری دوران رضاخان و فشارهایی که برای خلع لباس روحانیون وجود داشت؛ ادامه داد: امام در آن زمان متوجه بود که شرایطی برای اقدام ایشان وجود نداشت و در آن زمان آیت الله حائری حاضر بوده و آیت الله بروجردی نیز مرجعیت عامه داشتند و رژیم شاه از این مرجعیت و اقتدار حوزه نیز می ترسید به همین خاطر است که در این زمان می بینیم که امام به جهت جلوگیری از پاشیدگی روحانیت در دوران رضا خان از پای نمی نشیند.

وی با تأکید بر این که تلاش های بسیاری در دوران رضا خان جهت از بین رفتن نظام یکپارچه و انسجام حوزه ها صورت می گرفت، گفت: به محض ورود آیت الله بروجردی به قم ، امام خمینی نامه ای به آقای فلسفی می نویسد که این نامه هم اکنون در اسناد مرکز تنظیم و نشر وجود دارد که در آن نیروهایی را شناسایی کرده و بر آن ها تمرکز می کند و خطاب به آقای فلسفی نوشته است که شما می دانید مدیریت حوزه در دست آقای بروجردی است و ایشان برای مدیریت این حوزه به کمک نیاز دارد، بنابراین شما از خیرین و تجار تهران، در این زمینه دعوت کنید تا آقای بروجردی بتواند، حوزه را اداره کند و امام در این نامه از برخی از تجار و خیرین مشهور آن زمان نیز نام می برد.

ناطق نوری، اظهار داشت: امام خمینی در قالب درس اخلاق و با پرورش شاگردان مختلف سعی در حفظ کیان اسلام و حوزه های علمیه داشتند.

بی جهت نیست که روز تولد آن کوثر، این کوثر به دنیا می آید و پس از درگذشت آیت الله بروجردی اطلاعات اشتباهی به شاه می دهند؛ تا وی فرصت را غنمیت شمارد و برای ضربه زدن به روحانیت و دین اقدام کند و در همین راستا است که پس از آن که در اول فروردین آن سال آیت الله بروجردی از دنیا می روند و در مهر سال 41 لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی به مجلس داده شده و تصویب می شود و از همین زمان است که امام با شیبی ملایم فعالیت های خود را آغاز می کند و در این زمینه، ابتدا به نخست وزیر تلگراف می زند و علما و مراجع را نیز در این زمینه آگاه می کند.

ناطق نوری گفت: همان طور که می دانید در لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی شرط اسلام، از انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان برداشته شده و سوگند به قرآن از سوی انتخاب شدگان برداشته شده و به جای آن کتاب های آسمانی گذاشته شده بود و امام با تیزبینی الهی خود، در این زمینه روشن بینی کرده و در تاریخ 41/12/7 سخنرانی می کنند و می گویند که " از این سرنیزه‏ هاى زنگ زده و پوسیده نترسید؛ این سرنیزه‏ ها بزودى خواهد شکست‏" (صحیفه امام،ج1،ص151)

وی با بیان این که من وقتی این سخنان امام راحل را می خوانم یاد سخنان ایشان در 15 خرداد در قم می افتم که بعداز آن ماجرای روز عاشورا در خطابی به شاه می گوید: کاری نکن که بدهم ملت از این کشور بیرونت کنند؛ افزود: بعد از این سخنان بود که برخی از آخوندهای مخالف امام به دلیل دستگیری امام به ما زخم زبان می زدند که آقاتون که قرار بود شاه را بیرون کند؛ چطور خودش را گرفتند و در این زمان بود که سرنوشت امام از یک سو و زخم زبان های هم صنف هایمان از سوی دیگر باعث رنجش ما شده بود.

ناطق نوری بیان داشت: امام خمینی می گفتند: دستگاه حاکمه نمی تواند در برابر خواست یک ملت بزرگ مقاومت کند و در همین زمینه به شاگردانش که آنان را برای تبلیغ به روستاها و شهرها می فرستاد، در جهت آگاه سازی مردم بروید و در روستاها و شهرها بگویید که دارند با اسلام چکار می کنند.

وی ادامه داد: در ماه رمضان تبلیغات مورد نظر امام انجام گرفت و شاه نیز که متوجه این اقدامات و واکنش مردم در برابر اقداماتش شده بود، خواست که ضرب شصتی را نشان دهد، بنابراین در مجلسی که آیت الله گلپایگانی در مدرسه فیضیه مصادف با شهادت امام صادق (ع) گرفته بود و جناب آقای انصاری قمی نیز منبری آن مجلس بود، با ورود کماندوها با لباس های شخصی و به وسیله اتوبوس های شرکت واحد به قم در درگیری ای زرگری آن حادثه را آفریدند.

ناطق نوری با اشاره به این که امام فرصت شناسی بی نظیر بود و تهدید را به روشی هوشمندانه به فرصت تبدیل می کرد، گفت: این خصوصیت ایشان تا زمانی که حیات داشتند، بی نظیر است و از حوادث در راه حق استفاده می کرد.

وی افزود: بعداز آن حادثه بود که امام در مواقع مختلف به روشنگری در رابطه با حادثه فیضیه پرداختند که در ادامه به بازداشت ایشان منجر شد و از جمله در پیامی از طریق آقای سید علی اصغر خوئی به علمای تهران مطالب افشاگرانه ای فرمودند که فرازی از آن چنین است: "من اکنون قلب خود را براى سرنیزه ‏هاى مأمورین شما حاضر کردم، ولى براى قبول زورگوییها و خضوع در مقابل جباریهاى شما حاضر نخواهم کرد"(همان/179)

وی با بیان این که ذکر این سخنان در حال حاضر نیز مرا منقلب می کند، گفت: این گونه پیام ها ملتی را راه می اندازد و امام در جای دیگر گفت من به خواست خدا احکام خدا را در موقعی مناسب بیان می کنم و تا زمانی که قلم به دست دارم کارهای خلاف مصالح مملکت را بیان می کنم.

ناطق نوری گفت: در چهلم شهدای واقعه فیضیه از آنجایی که در میان ممالک اسلامی در حال اختلاف اکنی بودند، امام پیامی فرامرزی می دهند و در آن می گویند: «من به سران ممالک اسلامى و دوَل عربى و غیر عربى اعلام مى‏ کنم: علماى اسلام و زعماى دین و ملت دیندار ایران و ارتش نجیب، با دول اسلامى برادر است و در منافع و مضار همدوش آنهاست؛ و از پیمان با اسرائیل، دشمن اسلام و دشمن ایران، متنفر و منزجر است. این جانب این مطلب را به صراحت گفتم. بگذار عمال اسرائیلى به زندگى من خاتمه دهند» (صحیفه امام جلد1 ص198)

وی ادامه داد: امام وقتی که نوفل لوشاتو بودند، در همان محرم سال 57، اعلامیه غلبه خون بر شمشیر را داده بودند؛ مرحوم بهشتی به من مأموریت دادند تا به لبنان بروم و در اول ماه محرم من لبنان بودم و در آن جا واکنش مردم لبنان به این اعلامیه را دیدم و دیدم که در دیوارهای آن جا نوشته شده است: "سیغلب الدم علی السیف" الامام خمینی .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از آنجا من به فرانسه به خدمت امام رفتم و به ایشان گفتم که خواهش جوانان تهرانی این است که به ما اجازه دهید که ما یکی از ماشین های ارتش را در تهران منفجر کنیم و امام با آن ابهت خاصشان به من گفتند که "نمی توانند" و من در ادامه گفتم نمی شود که در خانه یک فریاد الله و اکبر بلند می شود، این ها می آیند و خانه را به رگبار می بندند و اگر شما چنین اجازه ای به ما بدهید، این ها قدری می ترسند که در ادامه امام به من گفتند که فردا به شما جواب می دهم و وقتی که فردای آن روز من به نزد ایشان رفتم به من گفتند که من فکر کردم، نمی توانند. وقتی بعداز انقلاب من این جملات ایشان و کلماتِ در ادامه آن را در میان ارتشیان می گفتم، آنان شدیدا گریه می کردند، امام در ادامه به من گفتند این جوان هایی که در این ماشین ها نشسته اند، فرزندان ما هستند. از کجا که اگر فرمانده به آن ها دستور دهد، آنان برنگردند و فرمانده را بزنند.

وی گفت: وقتی که امام را پس از 15 خرداد آزاد کردند، سخنی گفتند که هنوز صدایش در گوش من هست که مرا آزاد کردید اشتباه کردید، گمان کردید که من فریاد نمی زنم، من برای اسلام فریاد می زنم.

وی تأکید کرد: رمز موفقیت امام رحمه الله علیه در همه مراحل غیر از شجاعت، بینش و استعداد فوق العاده بی نظیری داشتند این بود که ایشان فقط به خدا فکر می کرد و برای خدا فریاد می زد.

وی گفت: زمانی که آقای روحانی در حال نگارش کتاب نهضت امام بودند، و در حال تدوین اولین جلد از این اثر بودند، به من گفتند که یک نامه ای است از امام که شخصی به نام وزیری در یزد آن را در اختیار دارد و من برای گرفتن آن به رفسنجان منزل آقای شیخ عباس پورمحمدی رفتم و به وی گفتم که من برای چنین کاری آمده ام و او به من گفت که من داماد آقای وزیری را می شناسم و وقتی که ما به منزل آقای وزیری رفتیم، ایشان در بستر بیماری بودند و داماد ایشان، قصد ما را از این عیادت گفت و ما متوجه شدیم که آقای وزیری در قم به هر یک از علما که می رسید می گفت که یک یادگاری برای من بنویسید و مجموع این یادگاری ها کتاب قطوری شده بود و در آن یکی شعری نوشته بود و دیگری حدیثی و امام حدود 73 سال پیش در این کتاب مانند اعلامیه های سال 57 شان نوشته است بسم الله الرحمن الرحیم قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى بگو : شما را به یک چیز اندرز می دهم : یک یک و دو دو برای خدا قیام کنید. و در ادامه نوشته اند که قیام برای خدا نبود که چه شد چه شد .......قیام برای خدا نبود که یک فرد بی شعور (رضا خان را می گوید) بر سرنوشت مملکت غلبه کرد، قیام برای خدا نبود که یک نفر به ساحت مقدس امام صادق (ع) توهین کرد و کسی فریاد نزد(کسروی را می گوید) و ..... در آخر می نویسد، آقای محترم بهتر نبود به جای جمع کردن یادگاری ها، علما را جمع می کردید، ید واحد می شدید و برای خدا قیام می کردید.

وی با بیان این که رمز موفقیت امام قیام برای خداست، ادامه داد: فردی در یکی از کشورهای خارج سخنان شخصیت های بزرگ را از منظر روانشناسی و جامعه شناسی بررسی و شخصیت آن ها را تحلیل کرده است و در مورد امام خمینی متوجه شده که بیشترین کلمه ای که ایشان تکرار کرده است، واژه خدا بوده است و این است که حرف های امام در دل ها می نشیند و ملتی را این گونه به پا می دارد که به فضل خدا 35 سال علیه ما اقدام کردند و 35 سال است که با شدت و ضعف تحریم هستیم و فشارهایی مانند 8 سال جنگ که در آن همه دنیا آمریکا و اروپا و شوروی وچین و اکثر کشورهای عربی به غیر از سوریه و لبنان علیه ما بودند. در جریان کومله، دمکرات، خلق عرب، خلق مسلمان و ... همه این ها علیه ما فعالیت کردند و بعداز 35 سال امروز، تحلیل من این است که ما به دنبال مذاکره نرفتیم، آمریکایی ها به دنبال ما آمدند، آمریکایی ها به اینجا رسیدند که 35 سال است که به این ملت و کشور فشار آوردیم و این ها سرجایشان هستند. کشورشان هست و حکومتشان هم هست.

وی ادامه داد: آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که ما به هر کجا وارد می شویم، جای پای ایرانی ها هست، عراق، سوریه و .... بالاخره با ملتی با این پتانسیل نمی شود این گونه بازی کرد و در افتاد؛ تا امام بود و بعداز امام که باز انتخاب رهبر بعد از خود را نیز با هوشمندی خط داد.

ناطق نوری افزود: مرحوم حاج احمدآقا می فرمود وقتی من همراه با مقام معظم رهبری که آن زمان رییس جمهور بودند، به کره شمالی رفته بودیم، و ما را از تلویزیون نشان می داد؛ من به امام گفتم که آقای خامنه ای برای ریاست جمهوری زیبنده است، و امام لبخندی زدند و گفتند برای رهبری هم خوب است.

به گزارش خبرنگار جماران، این سخنان با تکبیر حضار همراه بود.

ناطق نوری افزود: خبرگان بر این اساس انتخاب کردند و امروز به برکت نعمت وجود ولایت رهبری هوشمندانه و آگاهانه، این نظام و کشور روی پای خود ایستاده و با همه مشکلات و سختی ها دست و پنجه نرم می کند و این نعمتی است که آن کوثر پی ریزی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.