پیام امام خمینی به ملت ایران در آستانه ماه محرم؛

مجالس بزرگداشت سید مظلومان را هر چه باشکوه تر برگزار کنید

در پیامی که امام خمینی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم خطاب به ملت مسلمان ایران صادر کرد، آمده است: امام مسلمین به ما آموخت که در حالى که ستمگر زمان بر مسلمین حکومت جائرانه مى‏ کند، در مقابل او اگر چه قواى شما ناهماهنگ باشد بپاخیزید و استنکار کنید و اگر کیان اسلام را در خطر دیدید، فداکارى کنید و خون نثار نمایید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جامعه جی پلاس، در این پیام که در اول آذر سال 57 و همزمان با به اوج رسیدن مبارزات ملت ایران در مقابل ظلم و جور حکومت ستمشاهی صادر شد، امام به وظیفه قشرهای مختلف اشاره می کند. در بخش هایی از این پیام آمده است:

«با حلول ماه محرّم، ماه حماسه و شجاعت و فداکارى آغاز شد؛ ماهى که خون بر شمشیر پیروز شد، ماهى که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم و داغ باطل بر جبهه ستمکاران و حکومتهاى شیطانى زد، ماهى که به نسلها در طول تاریخ، راه پیروزى بر سر نیزه را آموخت، ماهى که شکست ابرقدرتها را در مقابل کلمه حق به ثبت رساند، ماهى که امام مسلمین، راه مبارزه با ستمکاران تاریخ را به ما آموخت، راهى که باید مشت گره کرده آزادیخواهان و استقلال طلبان و حق گویان بر تانکها و مسلسلها و جنود ابلیس غلبه کند و کلمه حق، باطل را محو نماید. امام مسلمین به ما آموخت که در حالى که ستمگر زمان بر مسلمین حکومت جائرانه مى ‏کند، در مقابل او اگر چه قواى شما ناهماهنگ باشد بپاخیزید و استنکار کنید و اگر کیان اسلام را در خطر دیدید، فداکارى کنید و خون نثار نمایید.» (صحیفه امام؛ ج 5، ص 75)

در بخش دیگری از این پیام امام با تاکید بر هر چه باشکوهتر برگزار کردن مجالس بزرگداشت اباعبدالله (س) آورده است: «ماه محرّم، ماه شکست قدرتهاى یزیدى و حیله ‏هاى شیطانى است. مجالس بزرگداشت سید مظلومان و سرور آزادگان که مجالس غلبه سپاه عقل بر جهل و عدل بر ظلم و امانت بر خیانت و حکومت اسلامى بر حکومت طاغوت است، هر چه باشکوهتر و فشرده تر بر پا شود، و بیرقهاى خونین عاشورا به علامت حلول روز انتقام مظلوم از ظالم، هر چه بیشتر افراشته شود.» (همان؛ ص 76)

در بخش پایانی پیام، امام با آرزوی اینکه ان شاءالله پرچم حکومت اسلامی در همه دنیا به اهتزاز در آید، آورده است: «من به جوانان عزیز و غیورى که جان خود را نثار راه دوست کرده‏ اند، حسرت مى ‏برم. آواى انقلاب بزرگ ایران در کشورهاى اسلامى و دیگر کشورها طنین ‏انداز و افتخارساز است. شما ملت شریف، به جوانان غیور ملتهاى اسلامى هشدار داده ‏اید. امید است با دست تواناى شما، پرچم پر افتخار حکومت اسلامى در تمام اقطار به اهتزاز در آید. این است مسألت من از خداوند تعالى.». (همان؛ ص 78)

 

دیدگاه تان را بنویسید