به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فتح اللهی روز شنبه در این مراسم بیان داشت: ماه مهر ، ماه بیداری و آگاهی و نواخته شدن زنگ مهر در واقع نواخته شدن زنگ مبارزه با جهل و نادانی است.
وی افزود: تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهی از منکر، بیانگر اهمیت نظام تعلیم و تعلم همراه با دو ویژگی شهادت و دعوت به خوبی ها و دوری از بدی هاست.
فرماندار صومعه سرا ادامه داد: مدارس به سبب مرکزیت نقش اصلی را در رشد و توسعه جامعه دارند و باید همواره مورد توجه باشند ضمن اینکه نقش و جایگاه خانواده، معلمان و مربیان نیز در تربیت نسل آینده سازان کشور نباید نادیده گرفته شود.
مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا نیز در سخنانی با تبریک فرا رسیدن ماه مهر اظهار داشت: به دنبال برقراری عدالت آموزشی در تمامی مدارس هستیم .
مهرداد فیض بخش با اشاره به اینکه مدرسه دومین کانون مهرورزی و تعلیم تربیت بعد خانه محسوب می شود، بیان داشت : امروز بیش از 15 هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را در بیش از 150 مدرسه در بخش های مرکزی و گوراب زرمیخ آغاز کردند.
مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به اینکه بیش از 7500 دانش آموز در مقطع ابتدایی شروع به تحصیل کرده اند، افزود : در پایه اول سال تحصیلی 1254 دانش آموز ثبت نام کرده اند که 593 دانش آموز دختر و 661 نفر پسر هستند .
فیض بخش دانش‌آموزان را سرمایه‌های ارزشمند کشور دانست و گفت: دوران تحصیل فرصت مناسبی برای تعلیم و تربیت آینده سازان میهن اسلامی است که باید با ساز و کارهای لازم از آن به خوبی در جهت ارتقای رشد علمی و تربیت دینی دانش آموزان استفاده شود.
به گزارش ایرنا همزمان با اولین روز سال تحصیلی جدید با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه الزهرا تولمات ، سه هزار و 721 دانش آموز وارد کلاس درس شدند که از این تعداد، یک هزار و 836 دانش آموز در مقطع ابتدایی، 879 دانش آموز در مقطع متوسطه اول ، 819 دانش آموز در مقطع متوسطه دوم و 187 دانش آموز در مقطع پیش دبستانی مشغول تحصیل هستند.
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی ، تولمات و گوراب زرمیخ ، دارای دو مدیریت آموزش و پرورش اسن و در 25 کیلومتری غرب گیلان قرار دارد.
خبرنگار:فرزاد حسن پور**انتشاردهنده: کبیری
7292/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.