خانم آن ماری کارلسن عصر سه شنبه درحاشیه بازدید از اجرای طرح ترسیب کربن در روستاهای سیب چال و وامنان شهرستان آزادشهر درشرق گلستان به خبرنگاران گفت: اجرای این طرح در ایران، بویژه استان گلستان بسیار موفقیت آمیز بوده است.
وی بابیان اینکه در راستای طرح ترسیب کربن کارهای بسیار خوبی در این روستاها با مشارکت مردم انجام شده است، افزود: با اجرای این طرح، تخریب منابع طبیعی و جنگل متوقف شده است.
خانم کارلسن اضافه کرد: در این طرح مردم با تشکیل شرکت های تعاونی، احساس مالکیت می کنند و کارها را با موفقیت انجام می دهند.
وی تصریح کرد: اجرای طرح ترسیب کربن در ایجاد اشتغال پایدار و سازگار با محیط زیست در روستاهای هدف موثر بوده است.
معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) در ایران یادآور شد: ظرفیت های منابع طبیعی و جنگلی ایران فرصت خوبی برای ایجاد شغل های سازگار با محیط زیست است که این کشور به آن نیاز دارد.
وی افزود: به نظر من طرح ترسیب کربن در ایجاد شغل های پایدار و سازگار با محیط زیست بسیار موفق بوده است.
به گزارش ایرنا، دراین بازدید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان و برخی کارشناسان حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح ترسیب کربن در شش روستای شهرستان ازادشهر در شرق استان گلستان از سه سال پیش آغاز شده و امروز با حضور معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) در ایران دومین دفتر طرح ترسیب کربن در استان گلستان، در شهرستان گالیکش در شرق این استان هم افتتاح شد.
به جذب دی اکسید کربن اضافی جو توسط اندام هوایی و زیرزمینی گیاهان مرتعی به منظور کاهش اثرات سوء پدیده گرمایش زمین، ترسیب کربن گفته می شود؛ پروژه ترسیب کربن مبتنی بر توسعه پایدار روستایی، بهبود معیشت مردم محلی و مدیریت مشارکتی منابع طبیعی است.
ارائه مدل ترسیب کربن در مناطق خشک و نیمه خشک به عنوان هدف جهانی، احیای منابع طبیعی تخریب یافته منطقه با مشارکت گروه های توسعه روستایی به عنوان هدف ملی و بهبود شاخص توسعه انسانی مردم منطقه و توانمندسازی گروه های توسعه از جمله اهداف منطقه ای طرح ترسیب کربن اعلام شده است.
3039/ 1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.