رضا محمودیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به جستجوی شبانه روزی گروه های امدادی و سگ های زنده یاب در زیر آوارها افزود: پیش بینی ما این است که کسی زیر آوار نمانده باشد خوشبختانه مصدومی با وضعیت وخیم نداریم و امیدواریم که آمار تلفات بیشتر نشود.
وی اظهار کرد: از روز گذشته به وسیله 10 فروند بالگرد کار توزیع چادر و امکانات به تمامی روستاهای زلزله زده انجام شده و به نظر می رسد تمام خانواده ها چادر دریافت کرده باشند.
وی اظهار کرد: در نشستی که استاندار کرمانشاه با شورای شهر تهران داشت، برنامه ریزی هایی در خصوص استحمام و سرویس های بهداشتی انجام شده و قرار است امروز در جلسه مدیریت بحران که با حضور استاندار در سرپل ذهاب برگزار می شود در این خصوص نیز تصمیم گیری شود.
وی با اشاره به استقرار چندین هزار نیروی امدادی پنج استان معین در مناطق زلزله زده گفت: روند امداد رسانی کاملا طبیعی است و امنیت کامل در منطقه برقرار است به گونه ای که حتی یک سرقت هم در این مدت نداشته ایم.
محمودیان تاکید کرد که فرمانداران و بخشداران از تمام روستاهای زلزله زده بازدید کرده اند و به تمامی روستاها امکانات امدادی رسیده است.
به گفته وی، با ابلاغ روز گذشته استاندار کرمانشاه از امروز تمام دستگاه های دولتی و بانک ها در شهرهای زلزله زده کارشان را شروع کرده اند.
محمودیان مدارس شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی را همچنان تعطیل اعلام و ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد بازگشایی مدارس در این مناطق نیز باشیم.
وی در پایان با اشاره به در پیش بودن بارندگی در مناطق زلزله زده از مردم خواست تا کمک های خودشان را به هلال احمر شهرستان ها و ستاد مدیریت بحران در مرکز کرمانشاه محله کارمندان تحویل بدهند و از مراجعه حضوری به مناطق خودداری کنند.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
در این حادثه 432 نفر جان خود را از دست داده و 10هزار و 203 نفر نیز مصدوم شدند.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.