به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در جلسه ستاد بحران کرمانشاه با حضور رییس جمهوری افزود: بعد از دستور رییس جمهور به همراه وزیر کشور به کرمانشاه سفر کردیم و از مناطق زلزله زده مانند سرپل ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی بازدید کردیم اما میزان تخریب در مناطق زلزله زده به ویژه روستاها، زیاد است.
وی گفت: توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود.
وی اظهار کرد: شاخص تخت بیمارستانی در کرمانشاه 1.5 تخت به ازای هر هزار نفر و تعدادی از بیمارستان های کرمانشاه، دارای قدمت بالایی است اما با این وجود، اقدامات بهداشتی و درمانی در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است.
وی گفت: تاکنون به 7613 مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شد، حدود 1000 نفر از مصدومان، بستری و 280 مصدوم نیز به سایر استان ها از جمله تهران و البرز منتقل شدند.
وزیر بهداشت در ادامه گفت: 269 نفر از موارد فوتی قبل یا ابتدای ورود به بیمارستان ها، جان خود را از دست داده اند و حدس بنده این است که تعداد فوتی ها افزایش می یابد زیرا در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله دفن شدند و آمار دقیق آنها در روزهای آینده اعلام می شود.
قاضی زاده هاشمی افزود: با کمک ارتش و سپاه، بیمارستانهای صحرایی در مناطق زلزله زده، ایجاد شدند و هوانیروز در انتقال مصدومان، کمک بسیار زیادی به ما کرد.
او با اشاره به اینکه 7 شهر استان کرمانشاه و 1900 روستای این استان درگیر زلزله هستند، افزود: برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستانهای سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستانها اقامه دعوی می کنیم.
وی اظهار کرد: برای بازسازی بیمارستان سید الشهدا سرپل ذهاب به حدود 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و امروز لیست نیازها و اعتبارات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را به دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهم داد.
زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند که تاکنون بیش از 400 کشته و 7 هزار و 156 مصدوم داشته است.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد،37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
طبق آخرین خبرهای منتشر شده، تعداد کشته های زلزله در کرمانشاه تاکنون به بیش از 500 نفر رسیده و آمار زخمی ها نیز به 7454 نفر است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.