به گزارش خبرنگار ایرنا؛ نخستین واکنش را دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه رازی با تجمع در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه نشان دادند و در آن اظهارات ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.
تجمع شدگان با سر دادن شعارهایی همچون الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، تروریسم وهابی عامل استکبار است، نه سازش نه تسلیم مبارزه با آمریکا، مواضع ضد ایرانی ترامپ رئیس جمهور آمریکا را محکوم کردند.
در پایان این تجمع، بیانیه جامعه دانشگاهیان دانشگاه رازی قرائت شد که در متن این بیانیه آمده است؛ اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه ملت شریف و فهیم ایران، برگ دیگری از سیاست های خصمانه آن رژیم را در برابر ملّتی مبارز و آزاده آشکار نموده است. بدون تردید، بیانات گستاخانه و غیر مسئولانه رئیس جمهور آمریکا در نزد مردم ایران و همه آزادی خواهان جهان، گواه روشنی از فروپاشی اخلاقی و فرهنگی دولتی است که جنایت ها و دخالت های نظامی و سیاسی آن در عرصه جهانی امری مشهود و انکارناپذیر است.
در ادامه متن این بیانیه آمده است، ملت ایران با رهبری مدبرانه امام خامنه­ ای (مدظلّه­ العالی)، ضمن محکومیت اظهارات رئیس جمهور آمریکا، حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی و همه ملّت­ های مظلوم جهان اعلام می­ دارد و با تأکید بر وحدت و هویت فرهنگی و تاریخی خویش، چنین رفتارهای خارج از عرف ادب و دیپلماتیک را موجبات سلب اعتماد جهانی نسبت به پیمان­ های بین المللی و هویت سیاسی دولت آمریکا می­ داند.
این بیانیه می افزاید: ملت بزرگ ایران به خوبی آگاه است که شیطان بزرگ همواره در آشکار و پنهان از تروریسم بین ­المللی و رژیم اشغالگر قدس و دولت ­های متجاوز منطقه حمایت می­ کند و بسیاری از جنگ ­ها و آشوب­ های جهانی ریشه در سیاست­ های امپریالیستی آن دولت استکباری دارد.
در بخش پایانی بیانیه دانشگاهیان دانشگاه رازی همچنین آمده است: آمریکای جهان خوار بداند که ملّت شریف ایران با بهره گیری از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و نیز به برکت خون شهیدان میهن اسلامی، با عزمی استوار و راسخ از آرمان­ های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، دفاع کرده و در برابر زورگویی­ های دولت آمریکا و دیگر ابرقدرت ها در مسأله برجام و هر آنچه که مربوط به حقوق ملّت ایران باشد، قاطعانه و شجاعانه می­ ایستد و هرگز تسلیم زیاده­ خواهی آنان نمی ­شود.
دانشگاه رازی کرمانشاه اکنون دارای 9 دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص 10 استاد، 49 دانشیار، 250 استادیار، 46 مربی، و در مجموع 355 عضو هیات علمی در 39 گروه آموزشی و حدود 12 هزار دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به فعالیت خود ادامه می دهد.

**محکومیت اظهارات ترامپ در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه
همچنین در ادامه واکنش ها به اظهارات سخیفانه و ضد ایرانی ترامپ، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در محل مسجد الغدیر دانشگاه تجمعی اعتراضی برپا کردند و شعار مرگ بر آمریکا نیز سر دادند.
اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعلام انزجار از خوی استکباری آمریکا این تجمع را شکل دادند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل الله وردی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز در میان تجمع کنندگان در سخنانی با تشریح جنایات امریکا در دوران پیش و پس از انقلاب بویژه اقدامات چند سال اخیرش در منطقه و ناکامی های بزرگ در این راستا را علت اصلی دشمنی با ملت بزرگ ایران و عصبانیت ترامپ در سخنرانی روز گذشته دانست.
در ادامه دانشگاهیان با قرائت بیانیه و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ضمن محکومیت و اعلام انزجار از سخنان موهن رئیس جمهور آمریکا و اعلام حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دولت مردان در راستای مقابله با توطئه و نقشه دشمنان منطقه ای و جهانی تجدید پیمانی دوباره با آرمان های امام و شهدا بسته و بر اتحاد اقتدار جمهوری اسلامی در مقابله با بداندیشی دشمنان تاکید کردند.
اکنون بیش از 28 هزار دانشجو در 180 رشته در 10 مرکز و واحد و در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که حدود 12هزار دانشجو در دانشگاه آزاد مرکز کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.
حدود 100هزار نفر دانشجو در دانشگاه های دولتی، نیمه دولتی و غیردولتی در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.