به گزارش خبرنگار ایرنا، آرتیکاس اقبال شامگاه سه شنبه در جلسه شورای شهر سنندج اظهار کرد: مردم باید از ارسال کمک های جمع آوری شده به صورت خودجوش خودداری کنند.
به گفته وی، بهتر است برای امنیت بیشتر و جلوگیری از بوجود آمدن هر گونه مشکلی این کمک ها در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد و مردم با اعتماد کمک های خود را در اختیار پایگاه های این نهاد بگذارند.
وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر سنندج به عنوان الگوی مردم باید فرهنگ سازی لازم را در این ارتباط داشته باشند و اعتماد میان حاکمیت و مردم ایجاد کنند، افزود: اعضای شورا چون منتخب مردم هستند رفتار و گفتارشان نیز بر روی آنان تاثیرگذار است.
مدیرکل بحران استانداری کردستان همچنین با تاکید بر اینکه کمک های مردمی برای زلزله زدگان استان کرمانشاه باید متناسب با نیاز روز آنان برنامه ریزی شود، تاکید کرد: هم اکنون نیاز آسیب دیدگان این مناطق مواد غذایی، چادر، پتو، زیرانداز و مواد بهداشتی است.
اقبال یادآور شد: طی 2 روز گذشته، 2 هزار و 200 تخته چادر، محموله های دیگری از جمله پتو، مواد خوراکی و بهداشتی از استان کردستان به مناطق آسیب دیده از زلزله در غرب استان کرمانشاه ارسال شده است.
به گفته وی، برای کمک به زلزله زدگان، استان کردستان متعهد شده تا سه روز و هر روز 100 هزار قرص نان تهیه و به این مناطق ارسال کند و پس از این سه روز نیز در صورت نیاز باز هم آمادگی برای این روند را داریم.
اقبال با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای کمک به مناطق زلزله زده در استان همان لحظه اول حادثه انجام شده است، گفت: از همان ساعت اولیه که این زلزله در استان کردستان نیز احساس شد پس از بررسی های لازم و اطمینان از اینکه مشکلی در استان وجود ندارد تیم های امدادی و کمک های لازم به استان کرمانشاه اعزام شدند.
رئیس شورای شهر سنندج نیز در این جلسه با تقدیر از کمک های مردمی و ابراز احساسات مردم استان کردستان با زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: مردم این استان همواره در کمک به همنوعان خود پیشتاز بوده و در هر زمانی که نیاز به کمک باشد قبل از مسئولان وارد عرصه می شوند و این بار نیز تاکنون سنگ تمام گذاشته اند.
جلال شریعتی افزود: شهرداری سنندج می تواند در راستای کمک به آسیب دیدگان، 500 میلیون ریال را در زمینه استقرار، تدارکات و پشتیبانی و همچنین اعزام نیرو برای کمک به آسیب دیدگان هزینه کند.
به گزارش ایرنا، به منظور کمک به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی در میادین و مناطق پر ازدحام تمامی شهرهای استان کردستان پایگاه های سیار (چادر) جمعیت هلال احمر و همچنین پایگاه های کمیته امداد دایر شده است.
زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.