پای حرف های سپرده گذاران موسسه آرمان

فعالیت موسسه های غیرمجاز و پرداخت سود بالاتر از سیستم بانکی باعث شده تا مردم بدون آگاهی از وضعیت این موسسه ها و کسب اطلاع از چگونگی آینده اقتصادی آنها، اقدام به سرمایه گذاری در این موسسه ها بکنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برغم هشدارهای بانک مرکزی مبنی بر اینکه مردم در موسسات غیرمجاز سرمایه گذاری نکنند، اما عده ای باز هم بدون توجه به این هشدارها ، اقدام به سپرده گذاری برای دریافت سود بیشتر در این موسسه ها می کنند.
اکبر محمدی یکی از سپرده گذاران در موسسه آرمان می گوید:تمام دارایی خود راکه حدود 2 میلیارد ریال بود به امید سود بیشتر برای خرید خانه در این موسسه سرمایه گذاری کرده بودم که در حال حاضر چاره ایی جزء صبر و مشخص شدن وضعیت موجود ندارم.
وی که برای کسب سود بیشتر از دیگر بانک ها وام دریافت و در موسسه آرمان سپرده گذاری کرده بود ادامه داد: امیدوارم مسئولان سرمایه ما را برگرداند.
حمید کرمی دیگر سپرده گذار در این موسسه گفت: تنها 25 سال از عمر خود را پشت سر گذاشته ام که توانسته ام مبلغ 170میلیون ریال را در موسسه آرمان سرمایه گذاری کنم که اکنون دست خود را خالی می بینم.
وی افزود: با فریاد زدن و سرو صدا کردن کاری درست نمی شود و تنها باید منتظر کمک مسئولین برای مساعدت در بازگرداندن سرمایه هایمان باشیم.

** تلاش دولت برای ساماندهی موسسه های بانکی 
وزیر کشور روز پنجشنبه 22 تیرماه سالجاری در نشست شورای اداری لرستان گفت: در جلسه اخیر هیات دولت و تاکید رئیس جمهوری به دنبال ساماندهی موسسات هستیم.
عبدالرضا رحمانی فضلی اضافه کرد: رئیس جمهور دستور تشکیل کارگروهی متشکل از بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر کشور، نیروی انتظامی و قوه قضائیه را داده است تا با توجه به تجربه موسسه پدیده ومیزان بانک مرکزی یتواند این موسسه ها را نیز ساماندهی کند.

** سپرده گذاران موسسه آرمان نگران سپرده های خود نباشند
استاندار لرستان برای حل مشکلات سپرده گذاران موسسه آرمان در نامه ای خواستار دستور ویژه رئیس جمهور برای رفع مشکل سپرده گذاران این موسسه شد.
هوشنگ بازوند در نامه به رئیس جمهور آورده است: دستور فرمایید یکی از بانک‌ها و یا موسسات مالی و اعتباری مجاز تعهدات موسسه توسعه آرمان را عهده دار شود تا انشاالله در کوتاه‌ترین زمان ممکن حقوق سپرده‌ گذاران استیفا شود.
وی با اشاره به دغدغه و نگرانی برخی از سپرده گذاران موسسه آرمان در این استان برای دریافت سپرده های خود نیز گفت: سپرده گذاران این موسسه نگران سپرده های خود نباشند.
بازوند افزود: چندین مکاتبه با معاون اول رییس جمهوری در خصوص سپرده گذاران بانک آرمان انجام شده که دکتر جهانگیری این مساله را برای تعیین تکلیف به بانک مرکزی ارجاع داده است.
وی ادامه داد: پیرو ارجاع معاون اول رئیس جمهور ، بنده با رئیس بانک مرکزی حضوری و تلفنی مکاتباتی انجام داده ام و آقای سیف تاکید بر حل مشکل سپرده گذاران در آینده نزدیک داشته اند.
استاندار لرستان گفت: سپرده گذاران موسسه آرمان در لرستان نگران سپرده های خود نباشند و پولی از آنان از بین نخواهد رفت و به زودی بانک مرکزی این موضوع را تعیین و تکلیف می کند.
بازوند بیان کرد: موسسات قبلی هم که جزو استان ما نبودند و مشکلاتی داشته اند توسط بانک مرکزی تعیین تکلیف شده اند اما برای حل این مشکل به زمان نیاز است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان نیز گفت: مسئولان استان با جدیت و حساسیت مشکل سپرده گذاران در موسسات اعتباری آرمان و ثامن را پیگیری می کنند. 
مهرداد غضنفری با تاکید بر اینکه در این راستا وظیفه دولت پیگیری رفع مشکل می باشد،گفت: دولت در ایجاد موسسات بدون مجوز نه نقشی داشته و نه مردم را به سمت سپرده گذاری در این موسسات هدایت کرده است. 
وی تاکید کرد که دولت با جدیت به دنبال رفع مشکل است اما طبیعتا این مسئله زمان بر می باشد و آنچه رسما از طریق بانک مرکزی و نمایندگان بانک مرکزی در رسانه ها عمومی مطرح می شود باید مورد توجه مردم باشد.

 با تصویب قانون ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و دادن اختیارات قانونی به بانک مرکزی برای نظارت تام بر همه بازارهای مرتبط با پول، برنامه ساماندهی موسسه های غیرمجاز در سال 89 با تهیه فهرستی ابتدایی از موسسات ادغامی و در شرف تأسیس در اسفند 1389 تهیه و در فروردین 1392 به روزرسانی شد. 
در این فرآیند برخی موسسه های مالی و اعتباری که اغلب به نهادهای عمومی متصل بودند، مجوز تبدیل شدن به بانک را دریافت کردند که شامل موسسه مالی و اعتباری سینا (بانک سینا)، موسسه مالی و اعتباری انصار (بانک انصار)، موسسه مالی و اعتباری ایرانیان (بانک حکمت ایرانیان)، موسسه مالی و اعتباری مولی الموحدین (بانک ایران زمین) و موسسه مالی و اعتباری قوامین (بانک قوامین) بود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید