دلیل نامه نگاری می تواند آسیب زدن به محبوبیت بی نظیر خاتمی باشد. در این امر اشتباه میکنند. جامعه فاصله بین تفکر احمدی نژاد و خاتمی و اصلاح طلبان را درک می کند.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز نامه اسفندیار مشایی به حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی را تحلیل کرد.

به گزارش جماران، سید محمدعلی ابطحی در واکنش به نامه مشایی به آقای خاتمی در اینستاگرامش نوشت:

پیرو نامه اقای مشایی به اقای خاتمی، چند نکته مهم باید گفت:

١- ‏اصلاح طلبان براساس قواعد جامعه مدنی با کاندیدا شدن همه جناح ها موافقند. رد کردن فله ای را هم نمی پذیرند. مردم در نهایت بایدبا انتخابشان سرنوشت کشور را بسازند. اما کاندیداتوری آقای بقایی را از آن جهت شوخی میدانیم که گمان کرده اند کسی که طعم احمدی نژاد داشته باشد می تواند رای بیاورد.

٢- نامه آقای مشایی برائت نامه از اصولگرایان است، یادمان نرفته که طیف اصولگرا دین وامام زمان و همه نوع حمایت را به پای احمدی نژاد قربانی کردند، اما اینکه به این واقعیت رسیده اند که اصولگرایان در جامعه پایگاهی ندارند و آن را اعلام میکنند گرچه نمکدان شکستن است اما نشان می دهد واقعیت را فهمیده اند.

٣- اصلاحات و شخص آقای خاتمی با جریان احمدی نژاد بیشترین فاصله را دارند. اما این نامه نگاری نشان می دهد آنها هم فهمیده اند که یک تَکرار میکنم خاتمی به اندازه همه دستگاههای تبلیغی رسمی اثر دارد. دلیل نامه نگاری می تواند آسیب زدن به محبوبیت بی نظیر خاتمی باشد. در این امر اشتباه میکنند. جامعه فاصله بین تفکر احمدی نژاد و خاتمی و اصلاح طلبان را درک می کند.

٤- آقای خاتمی واصلاح طلبان با همه انتقادهایی که دارند و ظلم هایی که به آنها شده است، نظرشان به نظام و رهبری نظام نزدیکتر است تا به تفکر احمدی نژاد که آسیب های اخلاقی و اقتصادی و سیاسی هشت سال حکومتش بدترین دوران ایران معاصر را رقم بزند

٥- نامه آقای مشایی به نحو اغراق آمیزی مودبانه بود. این رویکرد از مجموعه ای که بد اخلاقی و بی ادبی را در کشورن نهادینه کرد، قابل تقدیر است. کاش آقای مشایی به عنوان پدر معنوی تفکرشان در رووزهای مناظره سال ٨٨ کمی به اقای احمدی نژاد اخلاق و ادب توصیه میکردند که نتیجه اش زخم اتفاقات پس از انتخابات نبود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.