به گزارش جماران ، پرویز پرستویی در اینستاگرام خود نوشت: «کمپین من تهرونمو می‌خوام»

سرزمین عزیز ما متاسفانه در این سالها با مشکلات زیست محیطی بسیاری دست به گریبان بوده که خشکیدن بسیاری از دریاچه‌ها و از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع تنها بخش کوچکی از آن است. استان‌های زیادی - مثل خوزستان و سیستان و بلوچستان و...

- لطمه‌های زیادی از این معضلات خورده‌اند. پایتخت سرزمینمان هم از این مشکلات مصون نمانده است. تهران روزگاری آسمانی آبی داشت و در جوی‌هایش آب زلال قنات‌ها و رودها در جریان بود. صبح‌هایش با آواز جمعی گنجشک‌ها شروع می‌شد و می‌توانستی پیاده از این‌سو به آن‌سویش بروی. آن تهران پر خاطره با ساکنان مهربانش که دستگیر و پناه هم بودند کجا رفت؟ این هشت‌پای بدگلِ گم شده در ترافیک و آلودگی هوا که قنات‌ها و آب‌های زیرزمینی خشکیده‌اش هر سال به نشست چند خیابان و خانه می‌انجامند از کجای روزگار سر برآورده که دیگر از تهران زیبایمان خبری نیست؟

تهرانی که محدوده داشت، چنار داشت، باغ داشت و برج‌های بدقواره مثل قارچ بر تنش نروییده بود و زیر تشعشعات آنتن‌های موبایل و پارازیت نبود. تهرانی که بافت قدیمی و ساختمان‌های مدرنش در این تناقض وحشتناک نبودند و زیباترین و در عین حال مدرنترین پایتخت خاورمیانه به حساب می‌آمد. تهرانی که «تهران بزرگ» نامیده نمی‌شد و می‌شد رفیقانه «تهرون» صدایش زد. این کمپین می‌خواهد با اطلاع‌رسانی مشکلات ابرشهر تهران و یاری گرفتن از شهروندان و متخصصان، آلودگی‌ها را از چهره‌ی این شهر پاک کند و باور دارد هر کدام از ما می‌توانیم با اثرگذاری در محیط اطرافمان قطره‌یی‌ از اقیانوسی باشیم که آلودگی‌ها را پاک خواهد کرد.

این کمپین می‌تواند سرمشق شهرهای دیگر این سرزمین باشد و پیشنهادی برای راه‌اندازی کمپین‌های مشابه مثل «من اهوازمو می‌خوام» و... که در کنار هم عبارتی واحد را در خود دارند: «من ایرانمو می‌خوام». برای همراهی با این کمپین عکسی از خود را با عبارت «من تهرونمو می‌خوام» در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و از هشتگ #من_تهرونمو_می_خوام در آن استفاده و  به دوستانتان معرفی‌اش کنید. شهر زیبا و ایمن، علاوه بر مسئولان دانا و دلسوز، شهروندانی آگاه به حقوق و متعهد به وظائف شهروندی می‌خواهد. باشد که در کنار یکدیگر و با بهره گرفتن از نظرات متخصصان بتوانیم بخشی از مشکلات ترافیک، آلودگی هوا و منابع طبیعی و زیست محیطی، عدم آمادگی در مقابل بلایای طبیعی و ساخت و سازهای غیراصولی پایتخت و تمام شهرهای این سرزمین را برطرف و آن‌ها را دوباره به شهرهای زیبا و ایمنی که بودند بدل کنیم.

همراه شو! عزیز.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی پرویز پرستویی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.