به گزارش جماران ، اینستاگرام دکتر مصطفی معین نوشت: " انتخابات۹۶ و دانشجویان"

"دیروز پس از یک سال به دعوت دوستان عزیز انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در جمع صمیمی شورای مرکزی آنها و جمع عمومی دانشجویان با آنان به گفتگو نشستم. سال گذشته و قبل از انتخابات مجلس هم دعوت گرفته بودند که برنامه آنها با دستور دادستانی شهر لغو گردید! من قبل و بعد از انقلاب و در دوران جنگ و بعد از آن در دولت های سازندگی و اصلاحات سفرهای زیادی به خوزستان و دانشگاه های آن داشتم و خاطره های زیادی هم دارم. آخرین سفرم به اهواز و خوزستان در سال ۸۴ و انتخابات ریاست جمهوری بود و پس از آن با "مهرورزی"دولت قبلی از حضور در دانشگاه ها ممنوع الورود و ممنوع الکلام شدم! 

حال چند محور از سخنرانی و گفت و شنود مفصل با دانشجویان به اطلاع شما می رسد:

- به عنوان یک دانشگاهی، شهروند، یک کنشگر مدنی و پزشک ایمونولوژیست، از تهدید شدن "امنیت زیست محیطی" مردم زجر کشیده منطقه متاسفم و اظهار همدردی می کنم.

- یک دانشگاه زنده و پویا و دانشگاهی مسئول و متعهد نمی تواند نسبت به مسائل و مشگلات محیط اجتماعی خود بی تفاوت باشد.

- دانشگاه زنده و پویا دردشناس و مسئله شناس است، نه مسئله گریز و برای رفع مشگلات جامعه اش راه حل های علمی و کاربردی دارد.

- ما در کشورمان نیاز به حسن ظن به یکدیگر به جای سوءظن داریم، سیاست دوری و دوستی و یا دوری و جدائی و کینه ورزی پاسخ مناسبی برای رفع بحران های مختلف نیست!

- سرمایه اجتماعی نازل در جامعه ما به دلیل ترویج بی اعتمادی، نخبه کشی و برداشت های نادرست از دین خداست! دین و قرآن ما دعوت به اتحاد و دوستی و تعاون و همبستگی دارد تا دشمنی و دشمن تراشی!

- سرمایه اجتماعی و انسجام ملی، محور اصلی و ضروری برای رشد جامعه و توسعه و پیشرفت ایران است.

- خلاءوجودی آقای هاشمی رفسنجانی را هیچ کسی به تنهائی نمی تواند پر کند، تنها با اجماع و خرد و تلاش جمعی اصلاح طلبان و اصحاب عقل و اعتدال می توان کمبود ایشان را تا حدودی جبران نمود.

-از حوادث سال ۸۸ می شد با تدبیر، واقع بینی و انعطاف بیشتر پیشگیری کرد و اجازه نداد حصر شخصیت های معترض به نتیجه انتخابات به صورت زخم مزمنی بر پیکر رنجور جامعه و جوان ما باقی بماند!

- در صورت ضرورت می شد و می شود که دادگاهی عادلانه، علنی و با حضور هیات منصفه ای بی طرف به اتهامات دو طرف دعوا رسیدگی کند.

- بنظر من فتنه انگیزی از دادن نسبت های کذب و ناروا به شخصیت های موجه نظام در همان مناظره اول انتخابات ۸۸ و خس و خاشاک خواندن ملت آغاز گردید که باید به جرم عامل آنها رسیدگی شود.

فرآیند جنبش اجتماعی که از دوم خرداد هفتاد و شش آغاز شد و در سال های هشتاد و هشت، نود و دو و نود و چهار نیز ادامه یافت در انتخابات ریاست جمهوری سال نود و شش نیز خود را نشان خواهد داد.
- علیرغم همه محدودیت ها و نبرابری فرصت ها، باز هم دانشجو و نهاد دانشگاه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها حضور خواهند داشت و نقش آفرینی خواهند کرد."

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.