به گزارش جماران؛ حمیدرضا جلائی‌پور در کانال تلگرامی خود نوشت:

«امروز بعد از ظهر (۱۰/۷/۹۷) بعضی از نمایندگان تشکل‌های اصلاح‌طلب (از مجمع روحانیون، حزب اتحاد، کارگزاران، اعتماد ملی و فراکسیون امید)  با جناب روحانی یک نشست سه ساعته داشتند. بیست‌و‌دو نفر بودیم و هیجده نفر سخن گفتند.

تقریبا اصلاح‌طلبان اغلب مسائلی که مردم جامعه با آن درگیرند بطور عریان، شفاف و بدون روتوش مطرح کردند و جناب روحانی هم با دقت و حوصله گوش داد. 

روحانی با اکثر مشکلات مردم همراهی و همدردی داشت و به مشکلاتی که دولت با آن درگیر بود نیز اشارات صریحی کرد. 

مثلا  در پاسخ به این سخن اصلاح‌طلبان که گفته بودند که‌: مردم می‌گویند به روحانی رای دادیم و او پس از اخذ رای ما را در میان انبوه مشکلات تنها گذاشت، گفت: اینطور نیست و اصلن شعارها را فراموش نکرده‌ام فقط مشکلات کم نبوده و بطور مثال گفت وقتی که ترامپ از برجام خارج شد فشار عجیبی به دولت من آمد که ایران از برجام خارج شود که دولت مقاومت کرد. و این فشارها برای کشور نگران کننده بود. 

او به دامنه‌های تخریبی که از مشهد شروع شد اشاره کرد. 

قرار شد یک کمیته پیگیری محورها و پیشنهادها با حضور نمایندگانی از اصلاح‌طلبان و ریاست دفتر رئیس‌جمهور تشکیل شود تا این محورها بصورت جدی‌تر و حتی در قالب سیاست‌های جدید و تقدیم لایحه پیگیری شود. 

به نظر من نشست دردمندانه و همدلانه‌ای بود از یک طرف روحانی با جمع‌بندی‌های صریحی از مشکلات مردم و بدون سانسور آشنا شد و از طرف دیگر اصلاح‌طلبان با مشکلات جدی دولت آشنا شدند.

جالب بود روحانی برای جلب یاری از احزاب و نیروهای جامعه مدنی با صراحت علاقه نشان داد. او امیدوار بود که دولتش با کمک حاکمیت و نیروهای جامعه مدنی و سیاسی و تک تک مردم با عزت بتواند از «پیچ بحران‌آفرین ترامپ-نتانیاهو» عبور کند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.