از امیدواری برانکو برای دیدار با الهلال تا حرف های جالب فیروز کریمی درباره مصدومیت شاگردانش

سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست خبری خود حاضر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرمربیان در روز اول از هفته نهم لیگ برتر حرف های جالبی زدند.

پرسپولیس 3 - استقلال خوزستان 1

برانکو: برای بازی با الهلال نیاز داریم که غایبان به این بازی برسند

برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی تیمش برابر استقلال خوزستان، اظهار کرد: احترام خاصی برای بازی امروز قائل بودیم چون بازی با استقلال خوزستان که رقیب سخت ما است مخصوصا در اهواز سخت بود. ما امروز بدون پنج بازیکن اصلی‌مان که چهار تای آنها ملی‌پوش بودند این بازی را انجام دادیم. البته این بازی در آستانه بازی با الهلال انجام شد و به هر حال بازیکنانم آن شکست سنگین برابر تیم عربستانی را هنوز فراموش نکرده‌اند. به همین خاطر امروز با احترام و نگرانی خاصی بازی را آغاز کردیم اما واقعا برای برد به میدان آمده بودیم.

برانکو ادامه داد: تشکر ویژه از یار دوازده‌مان داریم، خودتان دیدید چقدر طرفدار آمده بود و حمایت‌مان کردند که این بیشتری شادی را به ما می‌دهد.

وی درباره روند بازی گفت: بازی را خیلی خوب شروع کردیم اما گلی را که نباید می‌خوردیم خوردیم که این موضوع آنها را امیدوار کرد اما به دنبال گل چهارم بودیم که متاسفانه منشا نتوانست پنالتی را گل کند. اگر این توپ گل می‌شد ادامه کار برای ما راحت‌تر می‌شد. نیمه دوم با عدم اطمینان شروع کردیم، شاید به نوعی یک ترس بود که آنها به بازی برگردند ولی خوشبختانه بازی را به صورت روتین تمام کردیم. به هر دو تیم برای این نمایش قشنگ تبریک می‌گویم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی هفته آینده برابر الهلال اظهار کرد: یک بازی سخت در انتظارمان است. این یک افتخار بزرگ است که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنیم اما متاسفانه بازی دور رفت را با نتیجه ۴ بر صفر باختیم ولی تا جایی که امید است تلاش می‌کنیم تا صعود کنیم. همانطور که دیدید امروز تا دقیقه ۳۰، سه گل زدیم یعنی این نشان می‌دهد که می‌توانیم به بازی برگردیم اما نیاز داریم که غایبان بازی رفت به این بازی برسند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه درباره فوتبال خوزستان، اضافه کرد: خوزستان فوتبال با پتانسیلی دارد. زمانی که من در تیم ملی بودم پنج شش بازیکن هم از اینجا به تیم ملی دعوت می‌کردیم البته درباره پیروزی تیم نوجوانان برابر تیم ملی آلمان هم باید بگویم که یک موفقیت بزرگ به دست آمده است با این حال درباره فوتبال خوزستان نمی‌توانم اظهارنظری داشته باشم چرا که من در اینجا نیستم اما درباره مشکلات مالی باشگاه‌ها می‌توانم بگویم که اکثر باشگاه‌ها با مشکلات مالی مواجه هستند. مطمئن باشید عبدالله ویسی هم مربی کاربلد و با دانشی است که می‌تواند تیم استقلال خوزستان را به یک ثبات برساند.

ویسی: غافلگیر شدیم و خیلی دیر به خودمان آمدیم

عبدالله ویسی در نشست خبری پس از شکست تیمش برابر پرسپولیس حاضر شد و درباره این دیدار اظهار کرد: بازی خوبی بود. متاسفانه نتیجه خوبی نگرفتیم. پرسپولیس توانست از نمایش راضی‌کننده‌اش نتیجه بگیرد و بتواند سه امتیاز این دیدار را کسب کند.

او ادامه داد: با خوردن زود هنگام گل‌های اول و دوم غافلگیر شدیم و خیلی دیر به خودمان آمدیم. ما بازنده بازی شدیم اما می‌توانستیم با نتیجه سنگین‌تری شکست بخوریم اما در نیمه دوم عملکرد بهتری داشتیم. اوضاع می‌توانست برای ما بدتر شود. در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب نکردیم و تیم شرایط خوبی پشت سر نمی‌گذارد. امیدوارم بتوانیم هفته‌های بعدی جبران کنیم.

ویسی درباره رتبه استقلال خوزستان در لیگ برتر، گفت: زود است که بخواهیم در مورد رتبه تیم‌مان صحبت کنیم. امتیازها بسیار نزدیک است و ما با دو برد پشت سر هم می‌توانیم جایگاه خودمان را در جدول تغییر دهیم.

وی در پایان گفت: ما بازیکنان جوانی داریم اما شک نکنید که با تمریناتی که انجام می‌دهیم به لیگ بر می‌گردیم.

پیکان 1 - گسترش فولاد صفر

جلالی: از صادقی و رحمان احمدی تشکر می‌کنم/ فکر نمی کردیم این دیدار تا این حد سخت باشد

مجید جلالی پس از پیروزی یک بر صفر پیکان مقابل گسترش فولاد، گفت: اصلاً فکر نمی‌کردیم که این دیدار تا این حد سخت شود. حریف طوری بازی کرد که شرایط را رفته رفته سخت‌تر کرد. نمی‌توانستیم با نوع بازی حریف خودمان را وقف بدهیم. تنها راهش این بود که با تعویض‌هایی که انجام می‌دهیم، ریتم بازی را عوض کنیم که تا حد زیادی هم موفق به انجام این کار شدیم و به بازی‌مان شتاب دادیم و کلاً خوب بازی کردیم.

وی افزود: بازی خیلی سنگین و سختی بود. حریف خیلی فشرده و به بهترین شکل ممکن دفاع کرد. در 8، 7 دقیقه آخر به‌خاطر اینکه بازیکنان ما نگران بازی می‌کردند، گسترش فولاد دو سه فرصت داشت. این تیم از چیزی که من قبلاً دیده بودم، خیلی متفاوت‌تر بازی کرد و در کل خیلی تیم بهتری بود.

سرمربی تیم پیکان در پاسخ به این سوال که «آیا نیمکت‌نشینی امیرحسین صادقی فنی بود یا خیر»، گفت: این تصمیم کاملاً فنی است. قبل از بازی پرسپولیس امیر حسین (صادقی) خیلی منظم در تمرینات بود. من کاملاً از او راضی هستم. از صادقی ممنونم که باتجربه حضور در جام جهانی، روی نیمکت می‌نشیند و حتی به تیم کمک هم می‌کند. هم از صادقی و رحمان احمدی تشکر می‌کنم.

جلالی به تمجید از عملکرد داور دیدار پیکان - گسترش فولاد پرداخت و یادآور شد: داوری این دیدار ایده آل بود. داور بی‌نقص داوری کرد. به نظرم خیلی خوب قضاوت کرد. از کمیته داوران هم ممنونم که یک گروه داوری خوب را برای بازی‌های ما گذاشت.

فیروز کریمی: آنقدر بازیکن «رباط پاره کرده‌» داریم که در مسابقات «رباط کریم» شرکت می‌کنیم!

فیروز کریمی پس از شکست یک بر صفر تیمش برابر پیکان در مورد مشکل بدنی بازیکنان گسترش فولاد و مصدومیت‌های پی‌در‌پی بازیکنان این تیم،‌ گفت: مشکل بدنی و بدنسازی نداریم. آن هشت نفری هم که رباط پاره کردند داشتند سینما می‌رفتند! ما مشکل بدنی نداریم! تفریح می‌کردند و داشتند بازی می‌کردند که رباط پاره کردند،‌ ما مشکل بدنی نداریم،‌ حتما شوخی کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخلاف همیشه که لحظاتی قبل از پایان بازی زمین را ترک می‌کرده،‌ اما در این دیدار این کار را نکرده است،‌ گفت: شما اگر بازی‌های ما را نگاه کنید هیچ موقع دقیقه 85 من به رختکن نرفته‌ام و فقط یک دقیقه پایانی بوده که زمین را ترک کردم. امروز هم وقتی داور پنج دقیقه وقت تلف شده گرفت، اتفاقات زیادی در آن وقت‌های تلف شده افتاد و به نظرم داور می‌توانست وقت اضافه بیشتری هم بگیرد. شاید هیچ اتفاقی در آن دقایق نیفتاد اما برای تیمی که به دنبال اتفاقات است دو دقیقه هم به لحاظ روحی و روانی مهم است.

سرمربی گسترش فولاد تبریز در مورد داوی مسابقات در بازی‌های لیگ برتر، خاطرنشان کرد: در مورد بازی‌ها لیگ نمی‌توانم چیزی بگویم اما داور این بازی خیلی سطح بالا سوت زد. من به کمیته داوران تبریک می‌گویم. تیم حریف که پیروز شده از داوری رضایت دارد و ما هم راضی هستیم، این نشان می‌دهد که داوری خیلی خوب بوده است. حضور داور در یک متری تمام صحنه‌ها به او اجازه داد تا از کارت‌های خود استفاده نکند و بازی را کنترل کند. این می‌تواند یک الگوی خوب برای داوران لیگ برتر باشد.  بازی جوانمردانه‌ای هم دیدیم و اگر کسی هم روی زمین افتاد به دلیل مصدومیت بود. به طور کلی همه چیز خیلی خوب بود.

کریمی در ادامه با اشاره به رفتن برق ورزشگاه در پایان بازی تصریح کرد:  ای کاش برق در جریان بازی می‌رفت چون بازیکنان ما در پایان بازی در دستشویی مانده بودند و جیغ می‌زدند که خدا را شکر به خیر گذشت!

وی در مورد اعتراض دستیارانش به داوری گفت: دستیارانم به وقت‌های تلف شده اعتراض کرده و حق هم داشتند. شما نگاه کنید داور می‌توانست چند دقیقه وقت تلف شده دیگر بگیرد. داور در یک صحنه خطایی دروازه‌بان ما را گرفت و کمک ما به آن اعتراض داشت، اما به طور کلی به نظرم داور قضاوت خوبی داشت.

سرمربی تیم گسترش فولاد در خصوص تغییراتی که در این تیم انجام شده، گفت: فکر می‌کنم آنهایی که آمدند و اهل فوتبال هستند، قبول کردند که ما تغییراتی ایجاد کردیم.

کریمی با اشاره به نوع بازی گسترش فولاد مقابل پیکان، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه می‌خواستیم به زمین ما بیایند، این فرجه و مجال را دادیم که آنها به زمین ما بیایند تا در ادامه از سرعت بازیکنان‌مان استفاده کنیم. ما سیستم یک فوتبال را بازی کردیم و دروازه‌بان ما در مقایسه با دروازه‌بان پیکان در 7، 8 دقیقه پایانی، کار خاصی نکرد. ما می‌خواستیم تحمل بار دفاعی‌مان را بسنجیم. منهای آن اشتباه، فکر می‌کنم در کل مثبت بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آندرانیک تیموریان و رضا خالقی‌فر امروز نبودند، گفت: اینها هم به همان جمع رفته پیوستند. آنها مصدومند. 5، 6 نفر قبل ما مصدوم بود، در این یکی دو روز هم که ما رفتیم، تکان می‌خوردند مصدوم می‌شدند. مصدومیت همه‌شان شدید و از ناحیه رباط بود. انشالله یک تیم می‌دهیم و در مسابقات رباط کریم شرکت می‌کنیم. بچه‌ها فردای بازی می‌آمدند و 10 کیلومتر می‌دویدند.

سرمربی تیم گسترش فولاد درخصوص عملکرد تیم پارس جنوبی که هدایت آن برعهده مهدی تارتار (داماد وی) است، گفت:‌مهدی (تارتار) خوب کار کرده است. آنها زود شروع کردند. زمانی که من به گسترش فولاد نیامده بودم، با یکدیگر همکاری داشتیم. یک تیمی داشتیم که از باب هماهنگی با پارس جنوبی، تیم مورد نیاز آنها را شبیه‌سازی می‌کردیم. مهدی (تارتار) خیلی زحمت کشید که تیمش به صدر جدول بیاید. حتی سه بازی هم با یکدیگر انجام دادیم. خیلی از مسائل را آنجا رعایت کردیم.

کریمی در پاسخ به این سوال که «آیا گسترش فولاد می‌تواند پارس جنوبی را ببرد»، با خنده گفت: صد درصد می‌خوریم. مهدی اصلاً می‌ترسد. حق هم دارد که بترسد! همه در خانه طرفدار من هستند و روی سرش می‌ریزند. حالا شاید تا آن موقع فرجی می‌شود. او به من گفت که آن فوت را به من یاد دادی. گفتم بله، یاد دادیم، اما از ته کوزه! انشالله تا از ته کوزه مشغول باشد،‌ ما کار را تمام می‌کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید