به گزارش ایرنا محمد حسین کفراشی روز شنبه در یادواره شهدای دانش آموز شهرستان نهاوند افزود: یکی از خطرهای امروز که نسل جوان را تهدید می کند بحث فضای مجازی است که باعث آسیب زدن به آنان می شود.
وی گفت: بر اساس آمار یونیسف 40 درصد از کودکان زیر 17 سال نیز از فضای مجازی استفاده می کنند که با توجه به اینکه اکثر آنها بیش از 6 ساعت در فضای مجازی قرار دارند لذا نگرانی هایی را برای مسئولان ایجاد کرده اند.
وی افزود: امروز دشمن برای ضربه زدن به نسل جوان از طریق فضای مجازی وارد شده که لازم است خانواده ها و در کنار آنان معلمان هر چه بیشتر دانش آموزان را با خطرات آن آشنا کنند.
وی به خطراتی که جوانان و دانش آموزان را تهدید می کند اشاره کرد و افزود: البته فضای مجازی دارای محاسنی است اما خطرات آن مانند افت تحصیلی ، بلوغ زودرس رفتارهای عصبی و تپش قلب بسیار بیشتر است.
کفراشی در ادامه شهدا را مایه عزت ایران عنوان کرد و افزود: شهدا کسانی بودند که با خدا معامله کردند و در شرایط بسیار سخت از امتحان الهی سربلند بیرون آمدند و برای ما چراغ راه شدند.
وی افزود: شهدا شاخصه هایی داشتند که عمده این شاخصه ها تدین ، جوانمردی و توکل بود که هر سه این ویژگی ها امروز اگر در جامعه وجود داشته باشد ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
رئیس ستاد شاهد وزارت آموزش و پرورش افزود: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و به ویژه فضای مجازی باید از شهدا درس گرفت و آنها را در زندگی و درس خواندن الگو قرار داد تا بتوانیم به مسیر سعادت برسیم.
در دوران دفاع مقدس بیش از 36 هزار شهید دانش آموز و پنج هزار معلم شهید تقدیم اسلام و انقلاب شده است.
در شهرستان نهاوند از 853 شهید شهرستان 114 شهید دانش آموز و 15 شهید نیز فرهنگی است.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 185 هزار تن در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.