محمدناصر نیکبخت روز سه شنبه در کمیسیون تنظیم بازار استان همدان، افزود: در جلسه ای که با مدیرعامل کارخانه قند همدان برگزار شد این کارخانه قول داد که میزان خرید را افزایش دهد.
وی با بیان اینکه کارخانه قند محصول چغندر را خریداری و انبار کند تا محصول از بین نرود، افزود: کارخانه ها که اکنون نمی خواهند نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کنند، اما محصول چغندر را تحویل بگیرند تا کشاورز متضرر نشود.
استاندار همدان با بیان اینکه معاون اجرایی وی ماموریت دارد این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند، اضافه کرد: تا پایان ماه جاری همه مطالبات کشاورزان بابت فروش گندم پرداخت می شود و مشکل چغندرکاران باید حل شود.
وی با ابراز تسلیت به خانواده جانباختگان زلزله غرب کشور، اظهار کرد: حدود 12 هزار واحد مسکن شهری و روستایی در این حادثه تخریب شد و مشکلات زیادی حادث شده است.
وی ادامه داد: با تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید، تمام ارگان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به خوبی وارد عرصه امداد و خدمات رسانی شدند و مردم همدان نیز به خوبی همدردی و همکاری مناسب را با استان کرمانشاه دارند.
استاندار همدان با بیان اینکه امکانات لازم، کادر پزشکی و هلال احمر، همه برای خدمت رسانی به زلزله زدگان بسیج شده اند، گفت: این استان کماکان آماده ارسال خدمات به مناطق زلزله زده است.
نیکبخت بیان کرد: اهمیت نظارت بر بازار بویژه مایحتاج عمومی مردم از وظایف اصلی حکومت است و مردم باید اعتماد پیدا کنند که حمایت از مصرف کننده، تولید کننده و توزیع کننده مد توجه مسئولان است.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنایع متوسط و کوچک، این نمایشگاه را بسیار امیدوارکننده ارزیابی کرد و گفت: تمام واحدهای نمایشگاه یاد شده به دنبال توسعه کار بودند.
وی رسانه ها را بازوان توانمند برای خدمت رسانی به مردم و نظارت بر امور دانست و افزود: فرمانداران در شهرستان ها نیز با نظارت بیشتر بر بازار نسبت به خدشه دار نشدن امید و اعتماد مردم اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز در این نشست، گفت: هشت هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول چغندر قند بود و این در حالی است که سهمیه استان همدان برابر الگوی کشت کشوری پنج هزار و 800 هکتار است.
منصور رضوانی جلال افزود: افزایش کشت چغندر قند موجب بروز مشکلاتی شده است که رفع آن در بلند مدت نیازمند مشارکت کشاورزان و رعایت الگوی کشت است.
وی اضافه کرد: تاکنون 60 درصد چغندر قند استان برداشت و به کارخانه های سراسر کشور حمل شده است.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.