سردار سرتیپ پاسدار محمدجعفر اسدی روز یکشنبه در دومین سالگرد شهید مدافع حرم سرلشگر حسین همدانی بیان کرد: شهید همدانی و سایر شهدا نیازی به برگزاری یادواره های شهدا ندارند بلکه ما به آنها نیاز داریم و باید ادامه دهنده راه رزمندگان شهید که مسیر سید الشهدا است ، باشیم.
به گزارش ایرنا وی اظهار کرد: شهید همدانی سند افتخار مردم همدان است و باید اهالی همدان به وجود چنین شخصیت هایی که در تمام زندگی خود در راه خدا حرکت کردند، افتخار کنند.
مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) افزود: امروز این ستاره های درخشان که یادگار امام راحل هستند به مثابه انصار و اهل بیت امام هستند که باید آنها را گرامی بداریم.
سردار اسدی بیان کرد: شهید حاج حسین همدانی ستونی برای انقلاب و دفاع از اهل بیت (ع) بود و همچون کوهی از تجربه، حبیب ابن مظاهری برای رهبری بود.
وی با بیان اینکه حدود چهار دهه ایران اسلامی در میدان جنگ قرار دارد و این عرصه جنگ میان حق و باطل است یادآوری کرد: استکبار جهانی وقتی حقیقت ناب اسلام پیدا شد، احساس خطر کرد و از روزهای نخست پیروزی انقلاب از مناطق مختلف کشور و با شیوه های گوناگون برای رویارویی با اسلام بسیج شد.
مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) با تسلیت ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان بیان کرد: کربلا عرصه هنرنمایی 2طیف از سرداران بود که گروه نخست کسانی که برای اسلام جان دادند و طیف دوم سردارانی همچون حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب (س) بودند که پیام شهدای کربلا را به جامعه بشریت رساندند.
سردار اسدی اضافه کرد: ما نیز موظف هستیم پیام مهم سرداران، رزمندگان و شهدا را به جامعه برسانیم و برگزاری این یادواره ها در این راستا انجام می شود.
وی ادامه داد: مردم همدان علاقه مند به اهل بیت (ع) هستند و اساتید و معلمانی همچون آیت الله مدنی با سرمایه گذاری بر روی جوانان انسان های مجاهدی همچون حسین همدانی را تربیت کرده است.
سردار سرلشکر پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مهرماه سال 94 در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید.
پیکر شهید همدانی به علت علاقه وی به مرحوم آیت الله موسوی امام جمعه سابق همدان در زادگاهش تشییع و در جوار قبر این بزرگوار به خاک سپرده شد.
استان همدان 14 شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام کرده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.