به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر روز سه شنبه در نشست ستاد هفته پژوهش و فناوری هرمزگان اظهار داشت: در زمینه پژوهش و فعالیت‌های علمی، اقدام های خوبی درکشور صورت گرفته و باید این فعالیت ها علاوه بر افزایش، مستمر نیز باشد تا بتواند در آینده تاثیرهای موثری در توسعه کشور داشته باشد.
همتی با بیان این که برنامه ‌های هفته پژوهش نباید تبدیل به برنامه ‌های کلیشه‌ ای شود، ادامه داد: برای ارتقا سطح علمی، جامعه نیازمند ورود دستاوردها و دانش جدید است که این نیز با برنامه ‌ریزی در زمینه پژوهش توسط دانشگاه‌ ها و حتی آموزش و پرورش محقق می‌ شود.
استاندار هرمزگان با تاکید بر متفاوت بودن هفته پژوهش امسال با سال های گذشته، تصریح کرد: اعضای ستاد هفته پژوهش باید گزارش تفاوت کارهای امسال با سال گذشته در این هفته را ارائه کنند.
همتی اضافه کرد: این ستاد باید در زمینه پژوهش‌ ها و دستاوردهای عرصه صنعت و معدن نیز فعال شود و فناوری‌ های واحدهای خصوصی و نیمه دولتی را در نمایشگاه ‌های آینده هفته پژوهش داشته باشند.
نماینده عالی دولت در هرمزگان تصریح کرد: باید از تمام ابزارهای مدیریتی و تبلیغاتی در سطح شهر برای گسترش و اهمیت پژوهش استفاده کرد و استان را به سمت فرهنگ سازی و نهادینه کردن فعالیت های پژوهشی سوق داد.
وی با تاکید بر این که تحقیقات علمی و پژوهشی در هر جامعه ‌ای می تواند زمینه ‌ساز توسعه و پیشرفت آن باشد، بیان داشت: امروز یکی از نیازهای اساسی کشور، تجاری سازی و تبدیل داده های پژوهشی به محصول یا خدمت مورد نیاز جامعه است که هفته پژوهش و فناوری می تواند گامی مهم در این مسیر باشد.
چهارم تا دهم آذر به نام هفته بزرگداشت پژوهش و فنآوری نامگذاری شده است.
7198/7408
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.