به گزارش ایرنا، سید علی آقا زاده شامگاه یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان مرکزی در اراک، افزود: مردم ایران اسلامی در این حادثه بحران را به بهترین شکل ممکن مدیریت کردند و این همبستگی و حضور عاشقانه مردم در کمک به هموطنان آسیب دیده ستودنی است و جای تشکر دارد.
وی بیان کرد: اقشار مختلف مردم در ساعت های اولیه پس از وقوع حادثه همپای دستگاه های اجرایی و دولتی برای امدادرسانی و کمک حاضر شدند.
استاندار مرکزی ادامه داد: مدیریت بحران این استان در این حادثه خوش درخشید و همه دستگاه های اجرایی بدون ابلاغ و بر اساس وظیفه در نخستین ساعات در مناطق زلزله زده غرب کشور حاضر شدند و همچنان نیز حضور دارند.
آقا زاده اظهار کرد: در مجموع استان مرکزی به لحاظ کمک های مردمی و لجستیک دستگاه های اجرایی رتبه ممتاز را در کشور به دست آورد که از همه تلاش ها تقدیر می شود.
وی گفت: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر استان مرکزی پس از کردستان دومین استانی بود که در مناطق زلزله زده غرب کشور حاضر شد، تیم های شرکت توزیع برق، سپاه، علوم پزشکی و اورژانس و شرکت گاز این استان نیز در زمره نخستین استان هایی بود که به این مناطق اعزام شدند.
استاندار استان مرکزی اضافه کرد: ستاد بحران این استان باید گزارشی از فعالیت دستگاه های مختلف استان مرکزی تهیه کند تا به مدیریت بحران کشور و استانداری کرمانشاه ارسال شود.
وی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات واصله کمک های جمع آوری شده به مناطق زلزله زده غرب کشور فراتر از نیاز فعلی است و باید تدابیری اندیشیده شود تا از حیف و میل شدن این کمک ها جلوگیری و با مدیریت صحیح در زمان نیاز استفاده شود.
استاندار مرکزی افزود: مدیریت شبکه توزیع در مناطق زلزله زده غرب کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
آقا زاده گفت: محدوده جغرافیایی برای پاکسازی و بازسازی مناطق زلزله زده غرب کشور به استان مرکزی اختصاص یافته که خدمات رسانی دراین محدوده باید با هماهنگی بین دستگاهی و به بهترین نحو ممکن اجرا شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی هم در این نشست گفت: بیشترین خسارت وارد شده در زلزله ۲۱ آبان ماه غرب کشور به سرپل ذهاب در شهرستان دالاهو و ازگله و تازه آباد در شهرستان ثلاث باباجانی وارد شده است.
سعید فرخی افزود: این زلزله اختلال جدی در زندگی مردم زلزله زده ایجاد کرده و با توجه به سردی هوا مشکلات برای مردم فراوان است.
وی بیان کرد: استان مرکزی در زمینه امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور خوش درخشید و در زمره نخستین استان هایی بود که در کمترین زمان به مناطق اعزام شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی ادامه داد: کمک های مردمی از سراسر کشور در چند روز گذشته موجب ترافیک های سنگین در محورهای ارتباطی مناطق زلزله زده غرب کشور شده بود و شور و محبت مردم در کمک ها جای تشکر دارد.
فرخی اظهار کرد: زلزله غرب کشور یک عملیات تمرینی واقعی برای استان مرکزی بود که به بهترین شکل ممکن اجرا شد.
وی گفت: پس از وقوع حادثه زلزله که در استان های متعددی از کشور احساس شد نشست مدیریت بحران در کمتر از یک ساعت در مرکز استان و سایر شهرستان های استان مرکزی برگزار شد و اولین تیم های امدادی این استان در ساعت یک و ۵۰ دقیقه بامداد 22 آبان ماه به محل حادثه اعزام شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی اضافه کرد: از زمان وقوع زلزله غرب کشور تاکنون اعزام نیرو، تجهیزات و کمک های مختلف از این استان به این مناطق ادامه داشته و هنوز هم ادامه دارد.
فرخی گفت: کمک های امدادی در منطقه زلزله زده غرب کشور فراتر از حد نیاز زلزله زدگان است و امروز نوع نیاز زلزله زدگان تغییر کرده و کمک ها باید هدفمند انجام شود.
جانشین سپاه روح الله استان مرکزی در این نشست گفت: نیروهای سپاه این استان نیز در لحظات اول پس از حادثه زلزله غرب کشور به مناطق اعزامشدند.
سرهنگ محسن گلشن زاده افزود: تاکنون ۵۶ دستگاه کامیون، ۱۵ دستگاه تریلر و ۳۵ دستگاه وانت انواع کمک ها و اقلام مورد نیاز، سه دستگاه لودر و سه دستگاه بیل مکانیکی اعزام شده است.
وی بیان کرد: سپاه استان مرکزی تاکنون علاوه بر ارسال ۲۵۰ هزار قرص نان، ۲ نانوایی سیار در مناطق زلزله زده، ۱۲ چشمه توالت صحرایی و ۶ دوش حمام صحرایی نیز ایجاد کرده است.
جانشین سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: ارسال ۲۰۰ هزار قوطی بطری آب معدنی، بیش از پنج هزار تخته پتو، ۱۰ تن خرما، ۵۰۰ تخته چادر، سه تن روغن، ۲۵۰ هزار ظروف یکبار مصرف و ۱۷ تن برنج بخش دیگری از کمک های ارسالی این نیرو است.
سرهنگ گلشن زاده اظهار کرد: آشپزخانه ای توسط سپاه روح الله استان مرکزی در منطقه زلزله زده غرب کشور مستقر شده که روزانه ۱۰ هزار پرس غدای گرم توزیع می شود.
وی گفت: برآورد شده با بخشی از کمک های جمع آوری شده، سپاه این استان می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن ۱۶۸ دستگاه کانکس برای استقرار خانواده ها در مناطق زلزله زده ایجاد کند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه این نشست گفت: 10 تیم انتظامی در قالب 40 نفر نیرو از ستاد فرماندهی انتظامی این استان به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شده که چهار تیم پلیس راهور، سه تیم تشخیص هویت و سه تیم پلیس آگاهی است.
سردار کیومرث عزیزی افزود: 90 نفر نیروی داوطلب نیز به این مناطق اعزام شده اند و در مجموع تمام نیروهای اعزامی مایحتاج خود را برای 15 روز از استان مرکزی تهیه کرده اند.
وی بیان کرد: نیروهای انتظامی اعزام شده این استان تا زمان نیاز در مناطق زلزله زده غرب کشور مستقر خواهند بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم در این نشست گفت: تیم های هلال احمر این استان جزو دومین استان کشور بودند که بلافاصله پس از وقوع حادثه زلزله در مناطق حاضر شدند.
محمد محمدی افزود: هم اکنون 60 تیم تخصصی در مناطق زلزله زده غرب کشور مشغول امدادرسانی و کمک رسانی به مردم زلزله زده هستند.
وی بیان کرد: روز گذشته (شنبه) 15 نفر برای حمایت روانی از جمعیت هلال احمر این استان به این مناطق اعزام شده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: تاکنون 100 محموله از کمک های مردمی این استان به ارزش حدود 20 میلیارد ریال و 21 محموله کمک های جمعیت به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
محمدی گفت: هم اکنون 30 پایگاه و شعبه جمعیت هلال احمر استان مرکزی کمک های مردمی را جمع آوری می کنند و تاکنون از این طریق 2 میلیارد ریال پول نقد جمع آوری شده و پیش بینی می شود همین میزان نیز به حساب 99999 واریز شده باشد.
وی تصریح کرد: 150 نفر نیروی داوطلب در مرکز استان و انباری که توسط شرکت آلومینیوم تامین شده مشغول تفکیک و ارسال کمک های مردمی هستند و 100 نفر نیز در شعب فعالیت دارند.
در این نشست دستگاه های مختلف استان مرکزی از جمله شرکت گاز، شرکت توزیع برق، آب و فاضلاب، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد مسکن گزارشی از اقدام های انجام شده در راستای کمک به زلزله زدگان غرب کشور ارایه دادند.
زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ که بر اساس اعلام مسئولان تا ظهر جمعه (26 آبان ماه جاری) 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم در این مناطق داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
3005/6013خبرنگار: معصومه صفری ***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.