به گزارش ایرنا، دکتر بهروز رفیعی روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای معاونان بهزیستی استان با اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، افزود: ساختار شهرداری براساس فعالیت های عمرانی، ساخت و ساز، فضای سبز و پسماند متصور است در صورتی که یکی از تکالیف مهم مدیریت شهری نگاه راهبردی و برنامه محور در حوزه اجتماعی است.
وی اظهار کرد: شهرداری اراک در دوره چهارم شورای اسلامی، به مسائل اجتماعی نگاه ضعیفی داشت و بهزیستی به عنوان ارگان درگیر با جمعیت آسیب دیده خواستار همراهی و توجه بیشتر مدیریت شهری در این موضوعات است.
وی افزود: بهزیستی نهادی دانش مدار و تخصصی است که در 2 سطح عمومی و خصوصی خدمات متناسب با گروه های هدف ارایه می کند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: افزایش آسیب های اجتماعی وظیفه نهادهایی همانند بهزیستی را مضاعف کرده و ضروری است با برنامه های پیشگیری محور از گسترش آسیب ها جلوگیری شود.
دکتر رفیعی افزود: ساختار اجتماعی بهزیستی ارایه خدمات در بخش های مختلف شامل کودکان، زنان ویژه، دختران فراری، متکدیان، زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، کودکان کار و سالمندان است.
وی اظهار کرد: بهزیستی در پنج بخش امور اجتماعی، مشارکت های مردمی و اشتغال، امورپیشگیری، پشتیبانی و توانبخشی به جامعه هدف خدمات ارائه می کند و همچنین با پرداخت مستمری از اقشار ضعیف حمایت دارد و تلاش دولت تدبیر و امید در افزایش سه برابری مستمری مددجویان قابل تقدیر است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: درحال حاضریک خانواده پنج نفره تحت پوشش بهزیستی در ماه بیش ازپنج میلیون ریال مستمری دریافت می کند که هنوز هم جوابگو مخارج زندگی نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: بهزیستی از جمله ارگان های است که در کنترل، مهار و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وظیفه مهمی برعهده دارد.
کاوه فلک افلاکی افزود: این نهاد با عملکرد موثر می تواند موفق به کسب اعتماد در بین آحاد مردم شود و شورای اسلامی شهر نیز می کوشد دامنه همکاری خود را با بهزیستی گسترش دهد.
عضو شواری اسلامی شهر اراک گفت: 78 درصد بودجه ها صرف امورعمرانی و تنها 23 درصد اعتبارات در بخش فرهنگی هزینه می شود.
مرتضی سورانه افزود: قبل از اینکه شهرداری ها به ساخت پل، ساختمان و خیابان بپردازند باید محیط های فرهنگی برای شهروندان فراهم کنند تا در سایه پرورش فکری و اخلاقی و مهارت ها، آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند.
وی اظهار کرد: باید از امکانات شهرداری به عنوان ابزار تاثیرگذار در راستای توسعه فرهنگ اجتماعی و پیشگیری از خطراتی که جامعه را تهدید می کند، بهره گرفت.
در این نشست چهار معاون اداره کل بهزیستی گزارشی از فعالیت های خود را ارایه کردند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و بر اساس آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، در این شهر 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.