به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی عصر یکشنبه در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان و شورای اداری شهرستان خنداب در روستای خانقاء، افزود: برگزاری نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در روستاها الگویی است که برای نخستین بار در استان مرکزی آغاز شده و می تواند نمونه خوبی برای سایر استان ها باشد.
وی اظهار کرد: در این شیوه مدیران از پشت میز کار خود به مناطق دور دست رفته و از نزدیک با مشکلات و موانع تولید آشنا و راهکار رفع موانع را برنامه ریزی می کنند.
وی گفت: برگزاری نشست های ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی برای پیشبرد امور و برداشتن موانع و رسیدن به راهکارهای جدید در حوزه اشتغال خرد پا به عرصه گذاشته است.
زمانی افزود: مصوبات در این نشست های در حد توان عملیاتی خواهد شد زیرا امکانات دولت محدود و مشکلات متعدد است.
وی ادامه داد: درآمد دولت از فروش نفت حاصل می شود که از سال 92 روزانه سه میلیون بشکه نفت با قیمت100 دلار به فروش می رفت و این میزان در دوره اخیر به 900 هزار بشکه با قیمت 25 دلار رسید.
استاندار استان مرکزی گفت: زمانی که دولت منابع درآمدی خود را از دست بدهد اداره کردن با مشکل و موانع مواجه خواهد شد و عبور از این سدها به دشواری ممکن است.
زمانی قمی افزود: در نشستی که معاون ریاست جمهوری آقای جهانگیری با مقام معظم رهبری داشت، تاکید شد تا هفت هزار و 500 واحد در طرح رونق تولید فعال شوند که با مدیریت اعمال شده اکنون 21 هزار واحد صنعتی در سراسر کشور با دریافت تسهیلات به گردونه تولید بازگشته اند.
وی اظهار کرد: هر شهرستان ویژگی های منحصر به فردی در زمینه های مختلف دارد که با نشست های ستاد مقاومتی موانع تولید این ظرفیت ها رفع می شود.
استاندار استان مرکزی همچنین در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی شهرستان کمیجان که شامگاه روز یکشنبه در روستای سمقاور برگزار شد، گفت: روستای سمقاور با داشتن کارگاه های محصولات چوبی ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به قطب تولید محصولات چوبی دارد.
زمانی قمی افزود: رشد و توسعه این صنعت در سمقاور نیاز به طرح جامعی دارد که میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با تهیه آن، این صنعت را از بی سامانی خارج خواهد کرد.
وی اظهار کرد: خوشه صنعتی مبلمان سمقاور می تواند به توسعه و در نتیجه اشتغال جوانان و مانعی برای مهاجرت اهالی روستا به شهر باشد.
وی گفت: کشورهای پرجمعیت نظیر چین، هند و مالزی از اشتغال خرد روستایی بهره گرفته و موفق شدند بخشی از اشتغال جوانان روستایی را رفع کنند.
طرح فرآوری سیب زمینی، مشکلات راه اندازی گلخانه، مجتمع تولید ظروف یکبار مصرف بهداشتی، ناحیه صنعتی میلاجرد، کارخانه شن و ماسه، تولید چرم و کیف، صنایع غذایی بهاران و واحد کشمش سبز از جمله واحدهایی بودند که در این 2 نشست به مشکلات آن ها رسیدگی شد.
ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی از ابتدای سال جاری 43 نشست برگزار کرده است و رسیدگی به مشکلات کارخانه های هپکو، ماشین سازی، آذرآب و واگن پارس اراک، تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی نقاط مختلف استان و دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهمترین دستاوردهای آن بوده است.
6991/6013/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشار دهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.