به گزارش ایرنا، پیکر مطهراین شهدای گمنام بر دستان مردم قدرشناس و ولایتمدار شهرستان خمین تشییع شدند و در دانشگاه آزاد واحد خمین به خاک سپرده شد.
پیکر پاک این 2شهدای والامقام از میدان 15 خرداد خمین به سمت دانشگاه آزاد تشییع شد و پس از قرائت نماز و ادای احترام به خاک سپرده شد.
آیین وداع با این شهدای گرانقدر نیز شامگاه دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلی امام خمینی خمین با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
امام جمعه خمین در آیین تشییع شهدای گمنام در جمع مردم گفت: خاکسپاری شهدای گمنام در مراکز علمی باعث ارتقای روحیه انقلابی و ایثار در جوانان می شود.
حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: آشنایی نسل امروز با اهداف و ویژگی های شهدای انقلاب و دفاع مقدس نوعی فرهنگ سازی مطلوب برای رسیدن به آرمان های امام خمینی (ره) و شهداست.
وی بیان کرد: جوانان با قرار گرفتن در مسیر آرمان های شهدا و الگوگیری از ویژگی ها و منش و رفتار آنان می توانند در پیشرفت و توسعه کشور نقش سازنده داشته باشند.
فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در مراکز علمی نمادی از تجدید میثاق نسل سوم و چهارم انقلاب با آرمان های شهدا است که انقلاب و جنگ را درک نکرده اند.
وی بیان کرد: فرهنگ شهادت انقلاب اسلامی را بیمه کرده است و هر شهیدی تضمین کننده حیات جاودانه انقلاب اسلامی است.
ساداتی ادامه داد:تشییع پیکر مطهرشهدا در اقصی نقاط کشورنشان دهنده عشق و ارادت مردم به آرمان های امام راحل و پیروی از اهداف بلند شهداست.
وی بیان کرد:با تشییع شهدای گمنام در شهرستان خمین مردمان غیور زادگاه امام نشان دادند که همواره به آرمان های شهدا وفادار هستند و برای مردم عهد و پیمان با خون شهدا و قرار گرفتن در مسیرآرمان های شهدا افتخار است.
ساداتی اظهار کرد:مردم همیشه نشان دادند که صاحبان اصلی انقلاب هستند و با اعتقاد به آرمان های امام و تمکین از فرامین مقام معظم رهبری در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا حضور ایثار گرانه ای در همه صحنه ها داشتند.
وی بیان کرد: پیام شهدا پیام ایثار، فداکاری ، شجاعت ، مقابله با هر گونه ظلم و مبارزه با استکبار جهانی است.
ساداتی افزود: برای آینده درخشان و پیشرفت همه جانبه کشور و انقلاب اسلامی به مکتب و بینش جهان بینی توحیدی شهید و شهادت نیاز است.
شهرستان خمین به عنوان زادگاه امام راحل دارای یک هزار شهید ، 2 هزار و 500 جانباز و 90 آزاده است.
پیکر مطهر 2 شهید نیز فردا (چهارشنبه) در شهرستان محلات تشییع و در دانشگاه آزاد به خاک سپرده می شود.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مزگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.