به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نوشهر افزود: حرف‌های ترامپ آدم را به یاد حرف‌های صدام در آستانهٔ حمله به ایران می‌اندازد.
وی یادآور شد: سازمان ملل متحد بعد از جنگ جهانی دوم برای جلوگیری از جنگ به وجود آمد ولی آمریکا از این مکان برای تهدید به جنگ استفاده می‌کند.
مشایخ اظهار داشت: آمریکایی‌ها، سبک‌سر و مبتلا به زورگویی و لحن جاهلانه هستند.
وی گفت: ترامپ در سخنانش گفت که مسئولیت همه مشکلات یمن با ایران است در حالی که عربستان با حمایت آمریکا یمن را بمباران می‌کند.
امام‌ جمعه نوشهر به آغاز هفتهٔ دفاع مقدس و ماه محرم پرداخت و بیان کرد: دفاع ما در جنگ تحمیلی برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود و برای همین، دشمنان کینه ما را در دل گرفتند زیرا صف یزیدی و حسینی تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: آنچه ما را حفظ کرد همین فرهنگ حسینی و عاشورایی بود و به گفته امام راحل، رمز حفظ کشورهای شیعی سیدالشهدا است زیرا فرهنگ عاشورایی یعنی خدامحوری.
مشایخ تصریح کرد: رزمندگان ما به ندای حسین زمان لبیک گفتند و در زمان جنگ، هشت عملیات در ماه محرم بود که مایه برکت برای رزمندگان ما شد.
امام جمعه نوشهر افزود: عاشورا فقط صحنه نالیدن نیست بلکه صحنه بالیدن است و در زمان ما مادران شهید نظیر مادر وهب در کربلا زیاد بودند و از این رو محرم و دفاع مقدس را باید با هم گرامی داشت.
وی همچنین با اشاره به بازسازی پل ماشلک نوشهر، از طولانی شدن عملیات بهینه‌سازی گله کرد و خواستار اختصاص اعتبار لازم و سرعت بخشیدن به آن شد.
خبرنگار: شهاب رویانیان **انتشا ردهنده: محسن حسن نیا
7517/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.