به گزارش خبرآنلاین مازندران ، " محمد اسماعیل ابراهیم زاده " مدیرعامل شرکت گاز استان در این سخنرانی، ضمن بیان اهمیت گاز و تشریح فرایند اکتشاف، استخراج و پالایش، انتقال و توزیع توسط شرکت ملی گاز ، اظهار داشت: ایران با 6/33 تریلیون متر مکعب گاز در مخازن زیر زمینی، رتبه اول را در جهان دارا می باشد و ما باید به عنوان یک کالای با ارزش قدر این نعمت الهی را بدانیم و در مصرف آن صرفه جویی کنیم.
ابراهیم زاده با اشاره به اینکه تاکنون 50 شهر و 1850 روستا در سطح مازندرانگازرسانی شده اند، تصریح کرد : در استان مازندران نیز با 18هزار و 91 کیلومتر شبکه، 719 هزار و 474 انشعاب، یک میلیون و 255 هزار مشترک و گازرسانی به 900 واحد صنعتی، 120 ایستگاه CNG و 99 درصد شهری و 90 درصد روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند.
مدیرعامل شرکت گاز استان در جمع مردم زیراب با اشاره به اینکه وزارت نفت باور دارد که همه کشور را گاز‌دار کند، اظهار کرد: تا پایان سال 1397 همه روستا‌های بالای 20 خانوار کشور گازدار می‌شوند.
وی از فعالیت هفت پیمانکار برای گازرسانی به شهر آلاشت و روستا‌های سوادکوه و انتخاب سه پیمانکار جدید خبر داد و خاطر‌نشان کرد: کیفیت لوله‌های گاز با جان مردم در ارتباط است و باید استاندارد‌های بین‌المللی در آن رعایت شود و 350 میلیارد تومان برای استان مازندران و 60 میلیارد تومان برای شهرستان سوادکوه پیمانکار داریم.
مدیر‌عامل شرکت گاز مازندران از شجاعت و علاقه‌مندی به مردم برای انتقال گاز به شهرستان سوادکوه خبر داد و از نامه وزیر در سال 1380 درباره مقرون‌به صرفه‌تر‌بودن ارائه کپسول گاز از طریق هلی‌کوپتر برای مردم سوادکوه به جای گاز‌رسانی، اظهار کرد: ما با مردم شفاف عمل می‌کنیم و به قول امام راحل، مردم ولی‌نعمت ما هستند.
ابراهیم‌زاده خواستار همکاری همه ادارات و نهاد‌ها و استفاده از خرد ‌جمعی برای دست‌یابی به اهداف شد و گفت: گازرسانی برای 470 روستا در استان مازندران را مشغول فعالیت هستیم و گازرسانی به 562 روستا نیز در دستور کار ما قرار دارد و نفت از مهر‌ماه برای دهستان کِسلیان بخش زیراب شهرستان سوادکوه قطع می‌شود و منازل لوله‌کشی ‌شوند و با تأیید نظام مهندسی اقدام به دریافت خدمات کنند.
وی با بیان اینکه تغییر اقلیم در اختیار ما نیست و کارشناسان وزارت نفت با همکاری هوا‌شناسی آن را تعیین می‌کنند و ما نظرات خود را برای کارشناسی آنان درباره اقلیم‌بندی بخشی از استان انجام دادیم، گفت: دولت سه سال است که مصوبه مجلس شورای اسلامی برای افزایش پنج درصدی قیمت گاز را اجرایی نمی‌کند ولی عوارض گازرسانی و ارزش افزوده باید پرداخت شود

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 696518
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.