حجت الاسلام علی پروانه روز چهارشنبه در همایش روحانیون و مداحان عتبات عالیات مازندران در ساری افزود: در مذاکرات با عربستان خواسته های نظام جمهوری اسلامی بر اساس رهنمود های مقام معظم رهبری و با تصویب شورای عالی امنیت ملی ،مطرح شده است.
وی با بیان اینکه نباید جلوی واجب الهی را برای مردم گفت، تصریح کرد: همناطوریکه در اخبار ها آمده کشوری که 100میلیارد دلار تسلیحات نظامی وارد می کند و یا برای اینکه بازار نفت را در اختیار بگیرد ، بدون توجه به کاهش قیمت آن ، حاضر به افزایش تولید است، در چنین شرائطی محتاج درآمد ناشی از 86هزار زائر ایرانی نیست.
وی توضیح داد: اگر این سهمیه را نگیریم و این فرصت الهی و مقدس را با نظرات غیر کارشناسی از ملت بگیریم، دیگر کشورها به راحتی خواهان افزایش سهمیه خودشان هستند.
مدیر جذب وسازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌‌ مقام معظم رهبری با بیان اینکه البته مسئولان نظام همه جوانب سفر به حج تمتع را در نظر گرفته اند، تصریح کرد: مسایل اجرایی ، پروازها و صدور ویزای الکترونیکی زائران حج تمتع برنامه ریزی شده است.
مدیر جذب وسازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌‌ مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز مردم متدین و ولایت مدار کشور ایران با عشق و علاقه با رها کردن تمام خواسته های مادی ، به سفر کربلا می روند، پس فرصت یک هفته تا 10 روزی که در آنجا هستند، یک فرصت استثنایی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه مداحان و روحانیون عتبات عالیات باید با دادن آموزش های لازم و وظایف محوله تمام وقت درخدمت زائران باشند، گفت: قدر و موقعیت زمانی زائران را باید ارج بنهیم تا در دنیا و آخرت عاقبت به خیر باشیم.
به گزارش ایرنا ، بر اساس آمار حج و زیارت استان مازندران برای تشرف به حج تمتع 25 هزار نفر ثبت نام شده در سال 85 و 60 هزار نفر در سال 86 از این استان در نوبت هستند.
امسال سه هزار نفردر قالب 20 کاروان از مازندران به حج تمتع اعزام می شوند.
بر اساس آمار حج و زیارت سالانه حدود 45هزار مازندرانی به سفر عتبات عالیات می روند.
مازندران سه میلیون و 200هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.