به گزارش ایرنا، آیت الله مرتضی مقتدایی دوشنبه شب در گردهمایی اساتید تفسیر حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: در سال گذشته 62 استاد تفسیر قرآن کریم به سراسر کشور اعزام شده بودند که با استقبال دیگر شهرستان ها در سال جاری این امر توسعه یافت.
وی با بیان این که در شهرستان های میزبان با هماهنگی تمامی نهادها و ائمه جمعه آمادگی کامل برای حضور اساتید تفسیر بوجود آمده است، اظهار داشت: مبلغان باید الزامات و نیازهای منطقه و مخاطبان خود را به خوبی بررسی تا بر اساس آن بتوانند آیات و روایات کاربردی را برای مردم بیان کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مبلغان و اساتید تفسیر باید از فرصت ارزشمند به دست آمده برای تبیین آموزه های دینی در جامعه به خوبی استفاده کرده و همه تلاش خود را برای تاثیرگذاری در مخاطبان و جامعه به کار بگیرند.
وی با بیان این که فراگیری قرآن کریم مسئولیت بسیار سنگینی برعهده قاریان و مفسران قرار داده است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در روایتی این مسئولیت را همردیف مسئولیت خویش قرار داده است.
مقتدایی با اشاره به انس و علاقه مردم به قرآن کریم، گفت: این مساله باید برای مردم به خوبی بیان شود که فقط علاقه مندی به قرآن کافی نیست، بلکه این عهد الهی میان بندگان و پروردگار متعال را باید همواره مورد توجه قرار داده و در آن تدبر کرده و به آن عمل کنند.
وی در پایان با بیان این که مبلغان حوزه های علمیه علاوه بر بیان مطالب و مسائل دینی برای مردم، باید آنها را به حفظ وحدت و انسجام دعوت کنند، اظهار داشت: در انتخابات اخیر شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب جامعه را به خوبی هدایت کردند و مردم حضوری گسترده در پای صندوق های رای داشتند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار و دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد.
گردهمایی اساتید تفسیر قرآن کریم با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه های علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.