به گزارش ایرنا، فریدون همتی سه شنبه شب در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی بانک، بیمه و بورس و فرصت های سرمایه گذاری در قزوین به معرفی توانمندی های قزوین در بخش های مختلف پرداخت و گفت: وجود سه هزار و 500 واحد صنعتی با تولید یک هزار و 200 محصول، تولید پنج درصد از محصولات کشاورزی کشور با وجود داشتن یک درصد از مساحت ایران، داشتن بیشترین تعداد آثار تاریخی به نسبت وسعت و وجود 68 دانشگاه و موسسه آموزش عالی با 136 هزار دانشجو در کنار قرارگیری در کنار پایتخت بیانگر ظرفیت های بالای اقتصادی این استان است.
وی اظهار کرد: قزوین با برخورداری از ظرفیت های صنعتی و کشاورزی فراوان و قابل توجه و نزدیکی به پایتخت مکانی مناسب برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در ایران به شمار می رود.
همتی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور و در فضای جدید پسابرجام و با توجه به نزدیک شدن باید آغاز کار دولت یازدهم باید در یک برنامه چهار ساله فرصت های جدیدی برای تقویت تولید و اشتغال و رونق فضای کسب و کار ایجاد شود.
نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: برای تقویت فضای اقتصادی کشور باید سرمایه گذاری جایگزین استفاده مستقیم از درآمد نفتی شود زیرا در اقتصاد وابسته به درآمد نفتی فرهنگ کار و تولید و سرمایه گذاری کمرنگ شده است.
همتی اضافه کرد:برای بهره مندی از ظرفیت های موجود در کشور باید با نگاهی کارشناسی و عالمانه از تجربیات مثبت کشورهای موفق نیز بهره ببریم و از سوی دیگر نیز تجربیات موفق خود را در اختیار جامعه بشری قرار دهیم.
استاندار قزوین در ادامه گفت: دستگاه های دولتی باید مسیر اخذ مجوز و جذب سرمایه های داخلی و خارجی را با هدف تقویت تولید و رونق فضای کسب و کار در استان تسهیل کنند و از بوجود آوردن موانع در این مسیر بپرهیزند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: هم اکنون 370 هزار نیروی متخصص ایرانی در دنیا به فعالیت های مختلف می پردازند و ایرانیان خارج از کشور مالی 24 هزار میلیارد دلار درآمد دارند و چرا نباید بتوانیم این درآمدها را به داخل کشور انتقال دهیم تا مشکل سرمایه گذاری را حل کنیم.
استاندار قزوین با تاکید بر ضرورت جایگزین شدن سرمایه گذاری به جای اقتصاد بانکی، افزود:در تامین منابع مالی در استان متوسل به بانک ها شده ایم و با توجه به اینکه ظرفیت مالی بانک ها نیز محدود است،یکی از راهکارهای مهم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بهره مندی از ظرفیت بورس است.
نخستین نمایشگاه تخصصی بانک، بیمه، بورس و فرصت های سرمایه گذاری استان قزوین تا ۶ مرداد ماه به مدت چهار روز با حضور ۲۵ مشارکت کننده در فضایی به مساحت 2 هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برپا است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.