اخبار مرتبط

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، نصرت الله علیرضایی در نشست شورای مرکزی روابط عمومی های استان که در کمیته امداد برگزار شد،افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی برای پیشبرد اهداف و ماموریت های دستگاه ها به همکاری های بین سازمانی نیاز دارند تا بتوانند از توان و ظرفیت سایر دستگاه ها برای پیشبرد و اجرای طرح ها و برنامه های خود استفاده کنند.
وی با اشاره به تغییر سبک زندگی اجتماعی و تاثیر آن بر اجرای طرح های اجتماعی و اقتصادی،افزود: در جامعه جدید با گسترش شهرنشینی و صنعتی شدن و کم شدن رابطه و تعامل شهروندان،امکان حمایت از طبقات محروم،فقرا و مستمندان به شیوه انفرادی برای ساکنان شهرها امکان پذیر نیست.
علیرضایی افزود: در چنین شرایطی سازمان ها و نهادها به جای افراد باید با اعتماد آفرینی و جلب اطمینان شهروندان برای حمایت و اجرای طرح ها و برنامه های خود اقدام کنند.
وی افزود: دستگاه ها برای جلب اعتماد مردم در راستای انجام بهینه ماموریت ها و اهداف خود باید نسبت به عملکرد و وضعیت موجود خود و طرح ها و چشم اندازهای آینده شفافیت زایی کنند.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید هرگونه شائبه اقتصادی،سیاسی و جناحی را از خود دور سازند چون برچسب و شائبه رفتار جناحی و سوء استفاده مالی و اقتصادی بیشترین ضربه به نهادهای اجتماعی و حمایتی را در پی دارد.
علیرضایی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیردولتی در اجرای طرح های اجتماعی و حمایتی،تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید اجرای طرح ها و برنامه های خود را از طریق سازمان های مردم نهاد پیگیری کنند و خود نقش سیاست گذاری،نظارت و هدایت و حمایت از طرح ها و برنامه ها را برعهده گیرند.
وی افزود: روابط عمومی های دستگاه های اجرایی از ظرفیت و توان بالایی در دستگاه ها برخوردارند و می توانند در فرهنگ سازی و ترویج طرح های حمایتی و جلب مشارکت کارکنان و اقشار مختلف اجتماعی نقش مهم و موثری ایفا نمایند.

** 130 ساعت آموزش تخصصی برای روابط عمومی ها برگزار می شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از جمله دغدغه ها و نیازمندی ها حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی ها موضوع برگزاری دوره های آموزشی برای تقویت و ارتقای سطح علمی و توان حرفه ای روابط عمومی ها است که این هدف در سال جاری محقق و عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: با همکاری و حمایت سازمان برنامه و بودجه و دفتر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگر برگزاری چهار دوره آموزشی به میزان 130 ساعت برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی،شهرداری ها،بانک ها و دانشگاه ها و فرمانداری ها در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین افزود: در مکاتبه با مدیران روابط عمومی ها 34 عنوان دوره آموزشی در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی به دستگاه ها ابلاغ شد تا از بین این دوره ها چهار دوره و عنوان آموزشی به عنوان اولویت ها و نیازمندی های ضروری در حوزه آموزش روابط عمومی ها شناسایی و عملیاتی شود.
علیرضایی ادامه داد: پس از اخذ پیشنهادها و دیدگاه ها روابط عمومی ها در نهایت چهار دوره آموزشی شامل خبرنویسی 34 ساعت، عکاسی و فیلم برداری 48 ساعت،مخاطب شناسی 34 ساعت و درنهایت مدیریت در روابط عمومی با 16 ساعت دارای بیشترین فراوانی بودند که در نشست شورای مرکزی روابط عمومی ها تصویب و اجرای آنها پس از ماه مبارک رمضان پیگیری و عملیاتی خواهد شد.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین تصریح کرد: پیرو مذاکره و توافق با سازمان برنامه و بودجه و دفتر آموزش این سازمان مقرر شد از این چهار دوره 2 عنوان دوره به شکل رایگان و 2 عنوان دوره دیگر با 50 درصد تخفیف برگزار شود.
وی در پایان گفت: علاوه بر این ها یک دوره آموزشی دیگر با عنوان نقش روابط عمومی در مدیریت بحران با محوریت و مساعدت شهرداری قزوین برای مدیران روابط عمومی ها برگزار خواهد شد که چگونگی و برنامه زمان بندی آن به اطلاع روابط عمومی ها خواهد رسید.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.