کتاب «زعامت خردمندانه امام خمینی (س)» توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج در 132 صفحه و شمارگان یک هزار نسخه به چاپ رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، محمد منصورنژاد (نویسنده این کتاب) در مقدمه ای که بر آن نوشته آورده است: «امام خمینی (س) برای کثیری از مسلمانان چهره ای محبوب و مطلوب است و کسی در دغدغه های ایشان و صاحب نظر بودن در رشته های مختلف علوم دینی تردید ندارد. درباره سیره نظری و عملی ایشان، تاکنون آثار فراوانی به نگارش در آمده است. یکی از ابعاد وجودی ایشان که کمتر برجسته شده و مورد تأمل قرار گرفته است، عقلانیت نظری و سیره عملی عقلانی در طول حیاتشان است، که می تواند در یک همایش از زوایای گوناگون مورد مطالعه گسترده قرار گیرد. پرسش اساسی نوشتار حاضر آن است که عقلانیت و رفتار عقلانی امام خمینی چه جریان های غیر عقلانی و غیر عقلایی در نفی و رد می کرد؟»

بخش اصلی این کتاب با عنوان «عقلانیت امام و جریان های مخالف آن» به نقد جریان های مخالف سیره نظری و عملی امام خمینی (س) از جمله «نقل و نص گرایان افراطی»، «متحجرین مقدس نما»، «سیاست زدگان»، «جو زدگان»، «خرافه گرایان» و «قانون گریزان» پرداخته است.

به طور مثال در بخش مربوط به متحجرین جمله معروف جلد 21 صحیفه امام به عنوان شاهد مثال آورده شده است که «خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی های دیگران نخورده است.» در صفحه 41 این کتاب نیز جملاتی از درس های ولایت فقیه امام خمینی (س) در نجف آمده است که امام در آنجا گفته است: «این گونه افکار ابلهانه، که در ذهن بعضی وجود دارد، به استعمارگران و دولت های جائر کمک می کند که وضع کشورهای اسلامی را به همین صورت نگه دارند، و از نهضت اسلامی جلوگیری کنند. اینها افکار جماعتی است که به «مقدسین» معروفند؛ و در حقیقت «مقدس نما» هستند نه مقدس. باید افکار آنها را اصلاح کنیم، و تکلیف خود را با آنها معلوم سازیم؛ چون اینها مانع اصلاحات و نهضت ما هستند و دست ما را بسته اند.»

IMG_0040

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.