به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، روز چهارشنبه در آیین تجلیل از واحدهای تولید کننده و صادر کننده نمونه ملی و استانی در شیراز افزود: همچنین باید دلایل پایین بودن سهم این استان از صادرات کشور با جدیت مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.
استاندار فارس، صادرات را از مبانی اصلی رونق اقتصادی برشمرد و گفت: با انجام اقدامات کارشناسی و عملیاتی و اتخاذ راهبرد در عرصه تولید و صادرات، شاهد رونق و توسعه اقتصادی خواهیم بود.
وی بیان کرد: توسعه صادرات، افزون بر رونق تولید، ایجاد اشتغال، رفاه عمومی و افزایش نشاط و امیدواری را در جامعه به دنبال دارد.
تبادار، ضمن تاکید بر لزوم پیگیری و رفع مشکلات و موانع فرا روی فعالان اقتصادی استان، بیان داشت: یکی از مشکلاتی که همواره از سوی تولید کنندگان مطرح می شود بحث بهره بالای تسهیلات بانکی است اما در مواردی نیز شاهد هستیم که برخی از واحد های صنعتی با وجود استفاده از تسهیلات با بهره پایین، وضعیت مناسبی ندارند و این امر بیانگر این است که مشکلات آنها ریشه در جای دیگر دارد.
وی، استفاده از تجربه ها و راهکارهای به کار گرفته شده از سوی صادر کنندگان و تولیدکنندگان نمونه استان را ضروری دانست و گفت: استفاده از این تجربه ها در کنار تقدیر از فعالان این عرصه باید به عنوان الگو سازی و فرهنگ سازی در اولویت قرار گیرد.
در این آیین از واحدهای تولید کننده و صادر کننده نمونه ملی و استانی تجلیل شد.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.