به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مسعود رضایی منفر افزود: گردشگران و دوستداران میراث‌فرهنگی، در مدت یاد شده شاهد برپایی چندین نمایشگاه تخصصی عکس و پوستر با عنوان 'پارسه از منظری دیگر'، 'گذر زمان در تخت‌جمشید' و 'تخت‌جمشید دیروز، تخت جمشید امروز'، خواهند بود.
وی بیان کرد: آیین افتتاح این برنامه ها روز بیست و هشتم اردیبهشت که به عنوان روز جهانی موزه نامگذاری شده با حضور
گردشگران، دوستداران میراث‌فرهنگی و کودکان ساعت 9:30 در موزه تخت ‌جمشید برگزار خواهد شد.
رضایی منفرد گفت: در این روز کودکان، پس از بازدید از موزه تخت‌جمشید، در مسابقه نقاشی که با عنوان 'کودک و موزه' در این مکان برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد و مشاهدات خود را از این موزه را به تصویر خواهند کشید.
او افزود: همچنین در روز یاد شده، نمایشگاه نقاشی و تابلو حجم با عنوان 'میراث ما نه، امانت آیندگان' در موزه تخت جمشید افتتاح می شود.
رضایی منفرد ادامه داد: پیام این نمایشگاه که به مدت یک هفته دایر خواهد بود، حفظ و حراست از داشته‌های تاریخی کشورمان برای سپردن آن به آیندگان است.
مدیر پایگاه میراث ‌جهانی تخت‌جمشید اظهار داشت: بازدید از کارگاه مرمت اشیای موزه‌ای و برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با سفال‌های منقوش در دوران‌های مختلف، از جمله برنامه‌هایی است که در هفته میراث‌ فرهنگی از سوی کارشناسان پایگاه تخت ‌جمشید برای کودکان برگزار خواهد شد.
رضایی منفرد گفت: همزمان با روز جهانی موزه، موزه تخت ‌جمشید نیز مانند سایر اماکن تاریخی به‌ صورت رایگان پذیرای علاقه‌ مندان است.
وی اظهار کرد: برپایی آیین تجلیل از خادمان میراث ‌فرهنگی، راهنمایان افتخاری ایام نوروز و کارکنان شاغل در مجموعه تخت‌جمشید در دوم خردادماه 96و همچنین شرکت در غبار رویی و گلباران قبور شهدا از دیگر برنامه‌های هفته میراث‌ فرهنگی است.
رضایی‌منفرد افزود: در روز سوم خرداد که آخرین روز از هفته میراث فرهنگی است برنامه ای فرهنگی ورزشی با عنوان 'راه شاهنامه' برگزار خواهد شد.
او بیان داشت: در این روز نزدیک به 30 دونده از دروازه قرآن شیراز تا شهرستان مرودشت و مجموعه تخت‌جمشید را که مسیری به مسافت 45 کیلومتر است، می دوند.
به گفته وی، اجرای موسیقی سنتی و شاهنامه‌ خوانی از برنامه های اختتامیه هفته میراث فرهنگی است.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.