ایران خودرو به دنبال جایگزین مناسب برای پژو 405

مدیرعامل ایران خودروی خراسان اعلام کرد گروه صنعتی ایران خودرو به دنبال جایگزین مناسبی برای پژو 405 است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، زاهدی‌فر، مدیرعامل ایران خودروی خراسان از همکاری این شرکت با خودروسازان شرقی خبر داد و گفت: در زمان تحریم‌ها تنها کشوری که امکان همکاری با آن‌ها را داشتیم، چین بود. اما حالا با تعداد بیشتری از شرکت‌های شرق آسیا وارد مذاکره شده‌ایم. به عنوان مثال خودروی گرند ویتارا یکی از خودروهای با کیفیت ما است که با همکاری شرکت ژاپنی سوزوکی از سال‌ها پیش تولید شده است و امیدواریم در سال آینده یک خودروی جدید ژاپنی را نیز تولید کنیم.

زاهدی‌فر با بیان این مطلب که به دستور یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو می‌بایست حداقل ۱۰ درصد از کل محصولات این شرکت به خودروهای چینی اختصاص یابد؛ از احتمال خروج آمریکا از برجام و تبعات آن نیز سخن گفت. وی افزود: نکته‌ی مهم این است که در سال‌هایی که تحت شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی بودیم، تولید خودرو و تامین نیاز بازار داخلی هیچگاه قطع نشد هر چند که در بخش توسعه، آن طور که باید نتوانستیم برنامه‌های خود را محقق کنیم. حتی اگر آمریکا با تصمیم ترامپ از برجام خارج شود دیگر کشورهای امضا کننده توافق هسته‌ای به پایبندی خود به برجام تاکید کرده‌اند. از سوی دیگر ما طی ۳۰ سال گذشته هیچ همکاری خاصی با آمریکا نداشته‌ایم و نیازی به نگرانی از بابت تاثیر قطع همکاری خودروسازان آمریکایی با ما نیست.

مدیرعامل ایران خودروی خراسان ضمن ابراز امیدواری نسبت به ادامه تعامل شرکت‌های اروپایی با خودروسازان داخلی حتی پس از خروج آمریکا از برجام، از ادامه همکاری ایران خودرو با شرکت‌های چینی خبر داد و اظهار داشت: در صورت پایبندی دیگر کشورها به برجام ما در صنعت خودروسازی دچار مشکل نخواهیم شد. همچنین چین در این صنعت بسیار رشد داشته و حداقل به ۸۰ درصد اعتبارات جهانی لازم در این صنعت رسیده است. البته خروج احتمالی آمریکا از برجام به احتمال زیاد پیامد‌هایی در صنعت خودروی کشور به دنبال خواهد داشت.

زاهدی‌فر همچنین درباره زمان توقف تولید خودروی پژو 405 و گزینه‌ی احتمالی ایران خودروی برای جایگزینی این خودروی قدیمی گفت: شعبه خراسان یک کارخانه تولیدی است و سیاست‌های کلان شرکت در تهران مشخص ‌می‌شود. اما نکته‌ی حائز اهمیت آن است که مدیران ارشد ایران خودرو به شدت به دنبال یافتن و انتخاب جایگزین مناسب برای پژو 405 هستنند. در صورتی که اتفاق خاصی در وضعیت سیاست خارجی کشور و برجام حاصل نشود، امیدواریم به زودی این اتفاق رخ دهد.

وی در پایان از ایران خودروی خراسان به عنوان یک شرکت چالاک و با پتانسیل بالا از لحاظ فنی یاد کرد که به محض دریافت دستور تولید خودروی جدید، قادر به تغییر خط تولید در راستای ساخت خودروی جدید است.

 

دیدگاه تان را بنویسید