پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

گزارش خبرنگار جماران از متن و حاشیه های افتتاحیه سومین اجلاسیه خبرگان رهبری؛

از تشبیه دفاع مقدس به کوه دماوند تا حضور دوباره کدخدایی

سومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح روز سه شنبه (28 شهریور ماه) در ساختان مجلس قدیم آغاز به کار کرد.

ساعت هشت و چهل و یک دقیقه 28 شهریور ماه، آیت الله احمد جنتی زنگ آغاز سومین اجلاسیه رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به صدا در آورد.

به گزارش خبرنگار جماران، 62 نفر از نمایندگان مجلس خبرگان در آغاز این جلسه حاضر بودند و تعدادی از آنها مثل آیات محمد محمدی ری شهری، آملی لاریجانی، علم الهدی و حجج سید محمود علوی و محسن قمی از جمله کسانی بودند ه با تأخیر وارد این جلسه شدند.

البته جلسه مجلس خبرگان به غیر از حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که به دلیل حضور در مجمع عمومی سازمان ملل نمی توانست در این اجلاسیه حاضر باشد غائبین دیگری هم داشت که آیت الله سید محمدعلی جزایری از جمله آنها بود.

همان طور که اشاره شد آیت الله علم الهدی از جمله کسانی بود که با تأخیر به جلسه وارد شد و پس از خوش و بشی کوتاه با حجت الاسلام و المسلمین رئیسی پشت سر او و کنار آیت الله ری شهری یعنی در صندلی شماره 126 نشست.

نکته جالب توجه دیگر این است که عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، علی رغم حاشیه هایی که برای حضور او در دومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به وجود آمد، در این اجلاسیه نیز ردیف آخر نشسته بود و خوش و بشی هم با وزیر اطلاعات داشت.

آیت الله جنتی در سخنرانی افتتاحیه این اجلاسیه با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس گفت: به نظر من دفاع مقدس نعمتی از جانب خدای متعال بود. اگر کوه دماوند طلا بود و خداوند به ما داده بود ارزش آن به اندازه دفاع مقدس نبود. ماندن نظام به برکت جنگ و نیروهایی است که جنگ تربیت کرد. شهید حججی هم از آخرین برکات نظام و جنگ است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اشاره ای هم به مسأله مسلمانان میانمار داشت و تأکید کرد: متأسفانه امت اسلامی در برابر میانمار سکوت می کنند که فردا این سکوت برای آنها گران تمام می شود. الحمدلله نظام اسلامی هر کاری توانست کرد و می کند ولی دردی از آنها دوا نمی کند و فقط همدردی است.

وی در مورد تجزیه کردستان عراق نیز اظهار داشت: تجزیه کردستان خواسته آمریکا و اسرائیل است و امیدواریم اگر خرده ای عقل داشته باشند بر سر عقل بیایند و در این صورت این توطئه ها به جایی نمی رسد.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برجام مصداق تیتر زهرآگین بود که در پس لبخندها پنهان شده بود. مؤمن نباید فریب بخورد. امروزه نظام اسلامی در جایگاهی رفیع قرار گرفته که با وجود مقام معظم رهبری و شهید حججی و همدانی ها میسر شده است. اگر آنها از حضور نظام اسلامی در عرصه بین المللی ناراحت هستند برای این است که لبخندهای آنها را باور نکرده ایم.

وی در مورد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این انتخابات مشکلاتی داشت و بعضی مقامات دولتی رسما تخلف کردند.

پس از سخنرانی رئیس مجلس خبرگان رهبری، دستور بعدی جلسه نطق پیش از دستور آیت الله احمد علم الهدی بود که پیش از سخنان او، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی از حضور خبرنگاران در این اجلاسیه تشکر و اعلام کرد که ادامه این جلسه غیر علنی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.