پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

لاهوتی:حجتی تخصصی در کشاورزی ندارد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا بعد از ۴۰ سال هنوز کسی که دکترای کشاورزی داشته باشد نداریم که در راس بخش کشاورزی کشور گذاشته شود؟ تعهد، تخصص، تجربه و تعامل چهار شاخه مدیریتی است اما آقای حجتی متخصص رشته کشاورزی نیست. سوابق مدیریتی ایشان هم نشان می‌دهد که در حوزه کشاورزی سابقه کار نداشته است.

به گزارش جماران، در جریان بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم، مهرداد لاهوتی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با اشاره به مدرک تحصیلی حجتی گفت: مدرک تحصیلی ایشان اولین دلیل مخالفت بنده با حجتی است. مهندس حجتی مهندس راه و ساختمان رشته عمران است. ایشان قیر، آسفالت و بتن را خوب می‌شناسند، آیا کشاورزی کشور را می‌توانند به خوبی بشناسند؟

نماینده مردم لنگرود ادامه داد: آیا بعد از ۴۰ سال هنوز کسی که  دکترای کشاورزی داشته باشد نداریم که در راس بخش کشاورزی کشور گذاشته شود؟ تعهد، تخصص، تجربه و تعامل چهار شاخه مدیریتی است اما آقای حجتی متخصص رشته کشاورزی نیست. سوابق مدیریتی ایشان هم نشان می‌دهد که در حوزه کشاورزی سابقه کار نداشته است.

لاهوتی با اشاره به اینکه حجتی برای وزارت کشاورزی مناسب نیست، گفت: وزرا باید نحوه اجرای قانون برنامه را جزو برنامه‌های کاری‌شان به مجلس اعلام می‌کردند. آقای حجتی طبق گفته خودتان در برخی کشورها، ۵۰ درصد ارزش بخش کشاورزی به عنوان یارانه پرداخت می‌شود آیا شما ۵۰۰۰ میلیارد تومان طلب کشاورزان را پرداخت کرده‌اید؟ آیا پول چایکاران که دست‌هایشان پینه بسته را پرداخت کرده‌اید؟ با آنها دست بدهید، دست‌های ترک خورده و پینه بسته آنان دست‌های شما را می‌بُرد. آیا پول سرمازدگان برف در استان گیلان را پرداخت کرده‌اید؟ پاسخ منفی است. به جای آن خیلی راحت از ترکیه و مصر پرتقال وارد کردید.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس اظهار داشت: آیا در گندم واقعا به خودکفایی رسیده‌ایم؟ برخی ذی‌نفوذان در دستگاه‌های دولتی که منافع خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند، گندم با قیمت پایین وارد کردند و به شما فروختند. اگر قرار بر خودکفایی در گندم بود، سیلوهای بنادر امیرآباد، امام‌خمینی و آستارا که در حال ساخت است برای چیست؟

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: تعرفه گوشت، حبوبات و برنج اخیرا کاهش داشته است، آیا برای واردات موز دلتان برای ملت سوخته یا برای منافع واردکنندگان این محصولات. ۲.۸ میلیون تن نیاز داخلی به برنج است و اما ۲.۴ میلیون تن تولید می‌کنیم بنده را وزیر کنید ۴۰۰ هزار تن کسری را تولید و تحویل شما می‌دهیم. این ۴۰۰ هزار تن کسری به اهرمی در دست واردکنندگان برنج است که سالی سه میلیون تن برنج وارد می‌کنند. به خدا برنج‌کاران گناه دارند.

لاهوتی با بغض از وزیر پیشنهادی اطلاعات که در جلسه حاضر بود، پرسید: چرا اجازه داده نمی‌شود ۴۰۰ هزار تن برنج  در داخل کشور تولید شود. یا در محصول ابریشم ۱۱۰۰ تن تولید می‌کردیم اما این میزان به ۱۰۰ تن کاهش یافته است. واردات نخ ابریشم از ۲۰۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است. در دولت احمدی‌نژاد فریاد زدم تعرفه را افزایش دهید اما توجهی نکردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.