پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

موافق وزیر پیشنهادی تعاون،کار و رفاه اجتماعی

شاه نشین: سلامت و دلسوزی ربیعی بر کسی پوشیده نیست

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی: بررسی صلاحیت وزیر باید در قالب مسئولیت و وظایف او باشد. مسئولیت عدالت اجتماعی، حمایت از اقشار کم‌درآمد، احقاق حقوق کارگران و کارفرمایان، ساماندهی کودکان کار، نظارت و مدیریت صندوق‌های بازنشستگی، ایجاد تعادل بین سهم درآمدی بیمه درمانی از مواردی است که باید وزیر محترم به آن پاسخگو باشند. آیا آقای ربیعی در ایفای این مسئولیت‌ها موفق بوده است؟

به گزارش جماران، در روند بررسی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، امیر خجسته، در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون و کار از مهم‌ترین وزارتخانه‌های دولت است. زندگی بازنشستگان، مقابله با آسیب‌دیده‌ها، حمایت از نیازمندان، آموزش مهارت، درمان بیش از ۵۰ درصد از مردم کشور، در حوزه مسئولیت این وزارتخانه است.

نماینده مردم شهریار ادامه داد: بررسی صلاحیت وزیر باید در قالب مسئولیت و وظایف او باشد. مسئولیت عدالت اجتماعی، حمایت از اقشار کم‌درآمد، احقاق حقوق کارگران و کارفرمایان، ساماندهی کودکان کار، نظارت و مدیریت صندوق‌های بازنشستگی، ایجاد تعادل بین سهم درآمدی بیمه درمانی از مواردی است که باید وزیر محترم به آن پاسخگو باشند. آیا آقای ربیعی در ایفای این مسئولیت‌ها موفق بوده است؟

شاه‌نشین ادامه داد: بی‌شک سلامت آقای ربیعی و مسئولیت‌پذیری ایشان و دلسوزی و حضور در سنگرهای انقلابی بر کسی پوشیده نیست.  او در کودکی در دهه ۵۰ در کوره‌های آجرپزی کار کرده و با پوست و گوشت و استخوانش طعم کار در کودکی را چشیده است.

نماینده مردم شهریار گفت: موکلان من قشر آسیب‌پذیری هستند که مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند. در این منطقه بیشترین مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، کمپ‌های آسیب‌دیدگان اجتماعی وجود دارد و این می‌تواند انعکاس خوبی بر عملکرد وزیر کار در حوزه مسئولیت محول شده‌اش باشد.

او در ادامه گفت: شاهد رشد خدمات بهزیستی از استانداردسازی مهدکودک و شیرخوارگاه تا نگهداری سالمندان و توسعه مراکز مهارت آموزی و جلب مشارکت بخش خصوصی و افزایش پرداخت سهم دولت بوده‌ایم که شامل رشد ۹۹ درصدی مراکز اورژانس، رشد ۵۲ درصدی مراکز اعتیاد، رشد ۱۱ درصدی پایگاه سلامت اجتماعی رشد ۵۳ درصدی پایگاه‌های خدمات اجتماعی و همچنین رشد ۱۳ و نیم درصدی تعداد مراکز نگهداری کودکان کار و خیابان و تحویل ۳۳ هزار و ۵۲۲ واحد مسکونی توسط بهزیستی به مددجویان تحت پوشش هستیم و هزار و ۱۶۱ واحد مسکونی به خانواده‌های حداقل ۲ معلول تحویل داده شده است.

او افزود: رشد ۴ برابری اعطای وام ضروری با کارمزد ۴ درصدی بازنشستگان و افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشور را شاهدیم و اگر من امروز به عنوان موافق وزیر کار صحبت می‌کنم پاسخ به پیامک‌های کارگران و بازنشستگانی است که بارها و بارها طی این روزها تماس گرفته‌اند.

شاه نشین گفت: اقدام بی نظیر آقای وزیر و تصویب نمایندگان برای سه برابر مستمری مددجویان به نهادهای اجتماعی و اختصاص ۴ هزار میلیارد به این بخش جای تقدیر دارد و استفاده از فناوری، تکنولوژی در مجموع وزارت تعاون و رفاه به چشم می‌خورد.

نماینده ملارد گفت: از آ‌قای ربیعی پرسیدم کاری که در تصدی وزارت کار در این دوره انجام داده‌اید چه بوده است گفت، صدور شناسنامه اقتصادی الکترونیک برای ۲۳ میلیون خانوار براساس ۵۲ پایگاه اطلاعاتی انجام گرفت که برای همه خانوارهای ایرانی شناسنامه اقتصادی تهیه کرده است که در این شناسنامه‌ها مشخص است که  فرد استخدام دولت است یا خیر و خود و خانواده‌اش جزو بیمه‌شدگان قرار دارند و دارای مجوز صنفی هستند و یا چه سندی به نام آنها به ثبت رسیده است.

او بیان کرد:‌ ثبات در مدیریت تامین اجتماعی از جمله مواردی است که در این دوره شاهدش بوده‌ایم و ما یادمان نرفته ظرف ۴ سال، ۵ مدیر عوض شده است و الان طی چهار سال یک مدیر پاکدست و متخصص که خود از یادگاران دفاع مقدس است و حجم تلاش ربیعی برای خروج از بحران‌ها به ویژه در مسائل حیثیتی و عبور از مقاطع هویتی سازمان قابل تقدیر است. همچنین ار دیگر خدمات ربیعی می‌توان درمان مستقیم، احداث و تکمیل مراکز درمانی که حاصل آن افتتاح چهار بیمارستان و ۱۶ درمانگاه و دو بیمارستان و ۷ درمانگاه که در شرف افتتاح هستند را نام برد. این مراکز درمانی به صورت صددرصد به ۴۲ میلیون نفر خانواده خدمت می‌کنند.

شاه‌نشین ادامه داد: پوشش بیمه‌ای دندانپزشکی کودکان زیر ۱۴ سال در این دوره کار تازه‌ای است و در طول این چهار سال آقای نوربخش حق‌الجلسات همه را به حساب تامین اجتماعی وارد کرده است که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.