نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی:چهار سال قبل ۵ الی ۶ میلیون نفر فاقد بیمه درمانی بودند و مردم در تهیه ۳۵۰ قلم دارو مشکل داشتند. از سوی دیگر مردم مجبور بودند ملزومات و تشکیلات بیمارستانی را از بیرون تهیه کنند. در آن زمان مشکل وزارت بهداشت و درمان بودجه نبود بلکه مسئله اصلی نبود مدیریت کارا و چشم‌اندازی قابل اندازه‌گیری برای آینده بیماران کشور بود.

به گزارش جماران، در روند بررسی وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، احمد بیگدلی، به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پشت تریبون قرار گرفت و سخنان خود را با تکرار سخنان مقام رهبری درباره اهمیت حوزه سلامت آغاز کرد.

نماینده مردم خدابنده در ادامه گفت: در آن زمان مردم به بخش دولتی در حوزه درمان اعتماد نداشتند و زمانی که به مراکز دولتی مراجعه می‌کردند درصورتی که توان مالی کافی نداشتند نه تنها پذیرش نمی‌شدند بلکه جنازه بیمار نیز به آنها تحویل داده نمی‌شد.

بیگدلی با بیان اینکه شرایط کشور در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است، تاکید کرد: چهار سال قبل ۵ الی ۶ میلیون نفر فاقد بیمه درمانی بودند و مردم در تهیه ۳۵۰ قلم دارو مشکل داشتند. از سوی دیگر مردم مجبور بودند ملزومات و تشکیلات بیمارستانی را از بیرون تهیه کنند. در آن زمان مشکل  وزارت بهداشت و درمان بودجه نبود بلکه مسئله اصلی نبود مدیریت کارا و چشم‌اندازی قابل اندازه‌گیری برای آینده بیماران کشور بود.

نماینده مردم خدابنده همچنین اصل 29 قانون اساسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: آقای هاشمی خود طبق اصل ۲۹قانون اساسی سلامت را حق همگانی می‌دانند و معتقد است انسان سالم محور توسعه پایدار بوده و به دنبال تحول اساسی در نحوه مدیریت پرجمعیت‌ترین و تخصصی‌ترین وزارتخانه دولت است.

بیگدلی در ادامه به وعده‌های قاضی‌زاده هاشمی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: ایشان وعده دادند که بیمه همه‌گیر ایجاد کرده و نظام شبکه‌های بهداشت را ارتقاء دهند. همچنین نیروهای متخصصی برای مناطق محروم ارسال کرده و قول دادند شبکه درمانی پیر و فرسوده کشور را بازسازی کنند. ایشان وعده دادند به روستاها، مناطق محروم و دور افتاده و بیمارستان‌های دور افتاده نیز رسیدگی کنند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به عمل کار برآید نه به سخن افزود:  قاضی‌زاده هاشمی نوزدهمین چشم‌پزشک دنیا محسوب شده و ۳۵۰ مقاله بین‌المللی و ۱۰ کتاب مرجع در کارنامه خود دارد. ایشان در دوره کاری خود رتبه ایران را بین ۲۱۰ کشور به مقام نوزدهم رساندند و در حال حاضر کمبود ۳۵۰ قلم دارو به ۳۰ قلم کاهش یافته است.

وی همچنین گفت: قاضی‌زاده هاشمی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سلامت مردم، برنامه خود را عملیاتی کرد و رفاه خود و خانواده‌اش را کنار گذاشت و با روحیه جهادی وارد محیط پر اضطراب وزارت بهداشت شد.

او ادامه داد: در دوره وزارت ایشان ۱۸۰۰ واحد تخصصی زایمان، ۴۳۱۸ تخت بیمارستانی در قالب طرح تحول سلامت و ۳۲ پایگاه اورژانس مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. همچنین مسائل زیرمیزی در دوران وزارت ایشان کاهش یافت.  در همین راستا از همه به عنوان نماینده مردم استان زنجان و پیرو خاص مردم این استان از همه نمایندگان می‌خواهم با رای حداکثری خود به قاضی‌زاده هاشمی زمینه تحول در نظام سلامت را فراهم کنیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.