نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: درباره اینکه یکی از نماندیگان گفت به حوزه قرآنی و مساجد توجهی نشده است، باید بگویم تعداد موسسات فرهنگی قرآن و عترت از ۸۰ به ۵۸۰ مورد افزایش یافته و همچنین تعداد مساجد از ۱۳۰۴۲ به بیش از ۲۳ هزار مسجد افزایش یافته است. بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نسبت به سال ۹۰ بیش از دو برابر شده است.

به گزارش جماران، احمد همتی به عنوان نماینده موافق در مجلس شورای اسلامی پشت تریبون قرار گرفت  و در ابتدای سخنان خود خطاب به یکی از نمایندگان مخالف دولت گفت: آقای ذوالنور نکاتی را اشاره کردند که با اصل سخنان رئیس جمهور مطابقت نداشت. ما همه مومن و مسلمان هستیم و باید سخنان درستی را به زبان بیاوریم، هنگامی که سخنانی از رییس‌جمهور نقل قول میشود باید جانب انصاف و درست گویی نگهداشته شود.  رئیس جمهور در خصوص  معرفی وزرای زن گفتند سه وزیر زن مد نظر داشتیم که به هر دلیلی نشد آنها را معرفی کنیم و صحبت آقای ذوالنور در ای باره درست نیست.  در مورد فرهنگ هم فرمودند حوزه دین کجاست که خوشبختانه تایید فرمودند که وزیر پیشنهادی فرهنگ خوش سابقه در عرصه دینی هستند.

وی ادامه داد: ثانیا، مراکزی مرتبط با مراکز فرهنگ کشور مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان‌های فرهنگی حوزه‌های علمیه، مساجد، معاونت‌ها و سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی شهرداری‌ها، سازمان‌ها و نهادهای وابسته به نهادهای نظامی، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها هستند که  بیش از ۸۵ درصد بودجه فرهنگی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

نماینده مردم سمنان در مجلس افزود: درباره اینکه یکی از نماندیگان گفت به حوزه قرآنی و مساجد توجهی نشده است، باید بگویم تعداد موسسات فرهنگی قرآن و عترت از ۸۰ به  ۵۸۰ مورد افزایش یافته و همچنین تعداد مساجد از ۱۳۰۴۲  به بیش از ۲۳ هزار مسجد افزایش یافته است. بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نسبت به سال ۹۰ بیش از دو برابر شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: با این تنوع در سلایق  و دیدگاه‌های کم‌نظیر در ایران و با توجه به جوسازی‌های ناجوانمردانه انتخاب کابینه‌ای که بتواند نظر همه را جلب کند دشوارترین کار در  کابینه‌های جهان است. رایزنی‌ها با سه فراکسیون مجلس و اشخاص حقیقی و حقوقی باعث شده بهترین وزرا انتخاب شوند.

همتی با بیان اینکه برای برنامه‌ریزی به ثبات،  عدالت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، مشارکت سیاسی و عمومی، رضایتمندی اجتماعی، حقوق شهروندی، خرد جمعی و مشی اعتدالی نیازمند هستیم، گفت: خوشبختانه همه این موارد در برنامه‌های دولت وجود دارد. برنامه دولت طبق برنامه ششم، قانون بودجه و سند چشم‌انداز توسعه تدوین شده است. مشی و روش دولت که مبتنی بر موارد فوق الذکر است راه نجات کشور است و مردم در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری بر آن صحه گذاشتند. برخی از برادران اصولگرا برای دفاع از دولت وقت می‌خواستند اما به دلیل وقت محدود نشد که این اتفاق بیفتد.

وی با انتقاد از شیوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: آن چیزی که در مرحله اول هدفمندی اتفاق افتاد، درست نبود اما مجلس  ۱۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای روستاها اختصاص داد و  یارانه خانواده کمیته امداد و سازمان بهزیستی را از همین محل سه برابر کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تداوم طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: در فاز بعدی این طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در دستور قرار دارد.

نماینده مردم سمنان در مجلس کاهش آسیب‌های اجتماعی، آزادی‌های مصرح در قانون اساسی و اجرایی کردن آنها، دسترسی آزاد به اطلاعات، تاثیرگذاری احزاب، مبارزه با فساد، احیای سازمان برنامه و بودجه، شفاف‌سازی و بهبود رتبه ساختار اداری را از جمله اقدامات دولت یازدهم برشمرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.