نماینده لنگرود خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی کاهش نگاه به واردات و افزایش صادرات است. آمارها نشان می‌دهد که صادرات ما ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش جماران، مهرداد لاهوتی که در موافقت با کلیت کابینه پیشنهادی حسن روحانی پشت تریبون مجلس قرارا گرفت، در ابتدا با لازم دانستن اطلاعاتی کلی از وضعیت کشور، گفت: شما در جریان هستید که کشور ما در امر آموزش در میان 20 کشور منطقه در جایگاه شانزدهم قرار دارد. همچنین رتبه جهانی ما در میان 138 کشور 92 است. این آمار نشان دهنده این است که باید نسبت به این امر اقداماتی جدی صورت بگیرد.

او ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های بسیار وزیر بهداشت در ۲۶ کشور منطقه، رتبه ما ۱۱ و در جهان از میان ۲۱۰ کشور ۱۹ است.

نماینده مردم لنگرود در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه به کاهش جمعیت روستایی در مقابل جمعیت شهری اشاره کرد و افزود: در میان ۲۶ کشور منطقه جمعیت شهری ما در  رتبه دوم قرار دارد و  ما در ۲۰۷ کشور جهان در جایگاه دوازدهم ایستاده ایم . این آمار بسیار خطرناک است و باید آن را جدی بگیریم. اگر جمعیت روستایی ما کاهش پیدا کند ما دیگر تولیدی در صنعت کشاورزی نخواهیم داشت و این امر نگران کننده است.

لاهوتی در ادامه افزود: در میان ۲۱۳ کشور دنیا رتبه ما در میزان مصرف انرژی ۱۲ است.

وی با اشاره به کاهش آمار فساد در کشور اضافه کرد: در بحث مبارزه با فساد که یکی از موضوعات مهم کشور است، در خط مشی کلی دولت به آن اشاره شده و سرلوحه کار رییس جمهور است. در این بحث دولت به 131 کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم لنگرود خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی کاهش نگاه به واردات و افزایش صادرات است. آمارها نشان می‌دهد که صادرات ما ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

نماینده مجلس دهم با اشاره به صنعت گردشگری و توصیه رئیس‌جمهور در ارتقای این صنعت گفت: امروزه گردشگری در دنیا رتبه سوم را در اقتصاد دارد. ما تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۰ میلیون گردشگر وارد کشور کنیم که با توجه به زیرساخت‌های موجود این امر امکانپذیر نیست.

لاهوتی ادامه داد: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی نیز با مشکلات فراوانی روبرو هستیم که قطعاً می‌تواند در درازمدت برای کشور ما خطرناک باشد.

سخنان لاهوتی در شرایطی ادامه پیدا کرد که رئیس مجلس در میانه صحبت های او به کنایه گفت کمی هم از موارد موافقت خود با رئیس جمهور سخن بگویید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.