پس از سخنرانی رئیس جمهور نوبت به سخنان مخالفان و موافقان کابینه رسید.

محمد رضا صباغیان، اولین مخالف دولت بود که پشت تریبون قرار گرفت و در مخالفت از دولت سخن گفت.  وی با انتقاد از برنامه ارائه شده دولت گفت: اصول ذکر شده در برنامه بسیار عالی و آرمانی است اما قابل سنجش نیست و متاسفانه سنخیت چندانی هم با برنامه ششم ندارد.

وی افزود: ما با وضعیت تورمی نامناسب، عدم اشتغال و بحران‌هایی روبرو هستیم که کار را برای اقتصاد کشور سخت کرده است و در برنامه ارائه شده از سوی دولت باید مشخص شود که در ابتدای کار دولت در سال 92 در چه وضعیتی بودیم، در این چهار سال چه شرایطی داشتیم و  در چهار سال آینده به کجا خواهیم رسید.

صباغیان ادامه داد: همانطور که با تدبیر دولت میزان تولید نفت از کمتر از یک میلیون بشکه به نزدیک چهار میلیون بشکه رسید ما می‌خواهیم بدانیم وضعیت اعتیاد، فساد اقتصادی، بانکداری اسلامی، بدهی دولت، وضعیت بانک‌ها و صندوق‌های بیمه‌ای و کارگران و اصناف در چهار سال گذشته چطور بوده، اکنون چطور است و در چهار سال بعد چطور خواهد بود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه برنامه ارائه شده دولت کمی، نموداری و مقایسه‌ای نیست؛ البته برنامه بسیار عالی است اما بیشتر توصیه‌ای است و تقاضای ما این است که برنامه کمی باشد و این ضعف برطرف شود. ما امیدواریم کابینه معرفی شده موفق باشد و از آنها حمایت می‌کنیم و هدف از طرح این بحث‌ها، رفع ضعف‌ها و اشکالات است.

وی همچنین از نبود واحدها و تشکلات صنفی و کارگری انتقاد کرد و نبود این تشکل ها را مانعی جدی در راه عدالت اجتماعی دانست.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به نقش مردم در سرنوشت خود، یادآور شد: تاکید رییس‌جمهور بر آزادی و امنیت و همچنین حمایت از افشاگری مالیاتی قابل تحسین است و ما امیدواریم از افشاگری مفاسد اقتصادی هم حمایت شود و گفته شود درصد افراد صاحب قدرت و کسانی که فرار مالیاتی دارند چقدر است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.